اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان:

رشد و تحول گلستان در سایه نهضت جمعی امکان‎پذیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: رشد و تحول استان در سایه نهضت جمعی امکان‎پذیر است.

رشد و تحول گلستان در سایه نهضت جمعی امکان‎پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا منتظری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: با ارائه طرحی تحت عنوان "گلستان و افق پیش‎رو" در حوزه‎های مختلف زیربنایی، علمی، آموزشی، کشاورزی، فرهنگی و ورزشی باید برنامه‎ریزی شود که قرار است در این حوزه‎ها به چه جایگاهی برسیم و در راستای آن تلاش کنیم.

وی بیان داشت: دستگاه‎های مرتبط می‎توانند با دستور استاندار نسبت به سند راهبردی در حوزه‎های مختلف اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: پیشنهاد می‎کنم جلسه بعدی شورای برنامه‎ریزی استان با حضور نمایندگان منتخب استان برگزار شود و نباید ظرفیت نمایندگان استان معطوف به یک شهر یا یک منطقه شود و باید سند راهبردی استان در افق 1404 مطرح و برنامه‎ریزی شود.

منتظری ادامه داد: هر یک از نمایندگان بر اساس تخصصی که دارند اسناد راهبردی را در دستور کار خود قرار داده و بدین شکل، نگاه جامعه را به نمایندگان عوض کنند.

وی ابراز داشت: نماینده باید در فرآیند کشور و نه در یک محیط کوچک تاثیرگذار باشد که این ظلم به یک نماینده است و نباید تصور کنیم که نماینده در ساخت پل، راه، فرودگاه و ... باید تلاش کند لذا با این اقدام، شأن و منزلت نمایندگان را ارتقا بخشیدیم و از ظرفیت جمعی نمایندگان برای تحقق اسناد نیز بهره‎مند می‎شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان متذکر شد: شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان این محورها را به عنوان محور ثابت می‎تواند در دستور کار خود قرار دهد و هر جلسه آن را بازخوانی کند.

منتظری استفاده از ظرفیت نخبگان را اولویتی مهم در توسعه استان خواند و عنوان کرد: می‎توان از طریق رسانه‎ها در یک فراخوان عمومی از صاحبان اندیشه بهره گرفت و یک فرصت دو ماهه به افکار عمومی داد، در این راستا دغدغه نتیجه، خیلی مهم نیست بلکه هدف در این زمینه موج‎آفرینی است.

وی اضافه کرد: در طول مدت دو ماه دستگاه‎های مرتبط می‎توانند نشست‎ها، گفتمان‎ها و همایش‎هایی را بگذارند که می‎تواند مقدمه یک نهضت در رشد و توسعه استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص فرهنگ‎سازی رشد و توسعه استان خاطر نشان کرد: بهتر است دستگاه‎های صدا و سیمای مرکز استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و حوزه هنری جلسه‎ای را با کارشناسان دستگاه‎هایی که در تولید نقش دارند به صورت مشترک گذاشته و به یک بسته راهبردی برای فرهنگ‎سازی مبادرت کنند.

منتظری اذعان کرد: از طریق نیازسنجی می‎توان معضلات و مشکلات فراروی توسعه را برطرف کرد و تا پایان سال به این نتیجه رسید که برای تحقق شعاری که از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است در استان گلستان چه کرده‎ایم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول