اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخن‌گوی شورای شهر یزد:

رسیدگی به مناطق محروم در اولویت است/ رشد عنکبوتی شهر یزد

خبرگزاری فارس: سخن‌گوی شورای شهر یزد گفت: معتقدم این شورا وظیفه دارد ابتدا به مناطق محروم استان و تنها برای مردم کار کند و امور مربوط به آنها را مدنظر داشته باشد.

رسیدگی به مناطق محروم در اولویت است/ رشد عنکبوتی شهر یزد

سیده‌حمیده وزیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: شورای شهر یزد در دوره سوم و طی این چند سال اقدامات خوبی را انجام داده است که می‌توان به احداث پل‌های روگذر و زیرگذر، پروژه میدان میوه و تره‌بار، اصلاح هندسی تقاطع‌ها و نیز توسعه فضای سبز در سطح شهر اشاره کرد.

وی در ادامه وجود شوراها را مفید و مؤثر دانست و با اشاره به آیه‌ای از قرآن پیرامون شکل‌گیری شوراها گفت: بهره‌گیری از نظرات و اشخاص می‌تواند عملکرد بهتری را برای شهروندان در شورای شهر به همراه داشته باشد.

سخن‌گوی شورای شهر با اشاره به مشکلات شهروندان در مورد وضعیت آسفالت معابر شهری گفت: متأسفانه نرخ قیر با افزایش چشم‌گیری مواجه بوده است و با کندی کار مواجه شدیم و نتوانستیم که این معضل را رفع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نخستین اولویت کاری شورا در سال جاری آسفالت معابر است، ادامه داد: برای سال جاری در پی درخواست وام و اجرای نهضت آسفالت برای شهر یزد هستیم که امیدوارم بتوانیم در این زمینه رضایت شهروندان را داشته باشیم.

* رشد عنکبوتی شهر با ساخت و سازها

وزیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر عنوان کرد: متأسفانه برخی مالکان به دلیل متراژ نامناسب ملک خود اقدام به دریافت پروانه نمی‌کنند و شهر با ساخت و سازهای غیرمجاز رشد عنکبوتی به خود گرفته است که چهره شهر را زشت جلوه می‌دهد.

وی با تأکید بر رعایت مقررات شهرسازی گفت: فضاسازی، رعایت نوار سبز، عقب‌نشینی و ... در ساخت و سازها رعایت نمی‌شود که همین مسئله باعث زشتی چهره شهر می‌شود.

وی راهکار جلوگیری از این اقدامات ساخت و ساز را راه‌اندازی دفاتر کارگزاری شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: دفاتر کارگزاری شهرداری سعی می‌کند در کم‌ترین زمان ممکن و نیز حداکثر بهره‌برداری خوب را برای دریافت پروانه داشته باشند که از هرج و مرج و اتلاف وقت شهروندان نیز جلوگیری می‌کند.

* کاهش مصرف برق در پارک‌ها و ساخت نمازخانه

سخن‌گوی شورای شهر یزد در ادامه روند فعالیت و مصوبات شورای شهر گفت: به منظور جلوگیری از مصرف بی‌رویه برق در پارک‌ها، تعدادی پانل خورشیدی در برخی پارک‌های یزد تعبیه و نصب شده است تا ضمن بهره‌گیری از نور خورشید برای برق‌رسانی روشنایی مناسب با فضای پارک‌ها را نیز تأمین کنیم.

وی هم‌چنین از احداث و ساخت چند باب نمازخانه در پارک‌ها خبر داد و گفت: خوش‌بختانه تمام پارک‌ها و بوستان‌های شهر به نمازخانه مجهز خواهند شد که این امر در شورای شهر مصوب شده است.

* احداث فرهنگسرای قرآن، خانواده و بهمن

وزیری از ایجاد سه فرهنگسرای قرآن، خانواده و جامع به عنوان مهم‌ترین مصوبات شورای شهر خبر داد و گفت: فرهنگسرای قرآن و عترت وزیری برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وی هم‌چنین از ساخت فرهنگسرای بهمن در محل کشتارگاه سابق یزد در منطقه چاه ملکی خبر داد و خاطرنشان کرد: کلنگ احداث این فرهنگسرا به زمین زده شده و در حال آماده‌سازی برای احداث است.

فرهنگسرای جوان، فرهنگسرای مدرسی، فرهنگسرای چهارمنار نیز از دیگر فرهنگسراهایی است که در سال جاری با اهداف گوناگون از جمله ورزشی، آموزش فنی احداث و بهره‌برداری خواهند شد.

* تصویب احداث پل‌های مکانیزه

وزیری هم‌چنین از تصویب احداث پل‌های مکانیزه عابرپیاده برای شهر یزد خبر داد و گفت: البته هنوز این طرح مورد تصویب نهایی فرمانداری قرار نگرفته است که امیدواریم با تصویب این طرح هر چه سریع‌تر نسبت به احداث آن اقدام شود.

وی تأکید کرد: با توجه به تردد روزانه تعداد زیادی از عابران پیاده و دانشجویان و دانش‌آموزان و به دلیل حوادث ناگواری که گاهی شاهد به وقوع پیوستن آنها هستیم، تصمیم گرفتیم تا پل‌های عابرپیاده مکانیزه را در شهر احداث کنیم.

* فضاسازی و زیباسازی مبلمان شهری مشکل دارد

وزیری در ادامه سخنان خود با اشاره به فضاسازی و زیباسازی مبلمان شهری و وضعیت نامطلوب آن گفت: نسبت به این مسئله حساسیت داریم و طرح‌هایی نیز برای زیباسازی فضای شهر در نظر گرفته شده است و با بهره‌گیری از نظرات گوناگون و طرح‌های مختلف در آینده‌ای نزدیک شاهد چهره‌ای متفاوت از شهر خواهیم بود.

وی با اشاره به تغییر ایستگاه‌های اتوبوس تصریح کرد: به زودی ایستگاه‌های اتوبوس با امکانات گرمایشی و سرمایشی متناسب با شهر یزد جایگزین ایستگاه‌های قبلی خواهد شد.

سخن‌گوی شورای شهر با تقدیر از عملکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز گفت: خوش‌بختانه شهر کویری یزد با بی‌آبی در دل کویر از سرسبزی و طبیعت زیبایی برخوردار است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول