اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

اجرای طرح «مهر ماندگار» در سال جاری

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از اجرای طرح «مهر ماندگار» در سال جاری خبر داد.

اجرای طرح «مهر ماندگار» در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدجعفر حجازی بعدازظهر امروز در شورای برنامه ریزی استان گفت: طرح «مهر ماندگار» امسال در استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها و شهرستان‌ها با این طرح بیگانه هستند، افزود: هدف از این طرح اتمام پروژه‌های نیمه تمام تا پایان دولت دهم است تا هیچکدام از طرح‌ها به دولت‌های دیگر واگذار نشود.

حجازی اظهار کرد: 7 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 91 برای اتمام این طرح‌ها پیش بینی شده است. البته تنها در پنج وزارتخانه شامل نفت، نیرو، جهادکشاورزی، بهداشت و راه به صورت فعال این پروژه‌ها معرفی شده است.

وی با بیان اینکه هیچ طرح فرهنگی در قالب این طرح معرفی نشده است، از مدیران دستگاه‌ها خواست که طرح‌های عمده نیمه تمام خود را معرفی کنند.

حجازی همچنین با تأکید بر توسعه صنایع میانی و پایین دست برای ایجاد اشتغال اظهار کرد: 5 هزار واحد که هر کدام برای 100 نفر اشتغال ایجاد می‌کنند قرار است راه اندازی شود.

استاندار خوزستان در ادامه از عدم جذب اعتبارات برخی دستگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: سازمان آب و برق خوزستان، بنیاد مسکن، شهرک‌های صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، منابع طبیعی و راه و شهرسازی تا کنون فقط 65 درصد از اعتبارات خود را جذب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یک هزار و 455 میلیارد تومان اعتبار به این دستگاه‌ها ابلاغ شده که 35 درصد آن باقی مانده است.

*افتتاح مسکن مهر با حضور معاون رئیس جمهور

رئیس شورای مسکن خوزستان گفت: 5 هزار و 200 واحد مسکن مهر فردا در بهبهان با حضور رحیمی معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

وی تأکید کرد: پروژه مسکن مهر باید تا پایان امسال به اتمام برسد و فرمانداران به تعاونی‌ها برای سال‌های بعد وعده ندهند.

به گفته وی، زیرساخت‌ها برای احداث 61 هزار واحد مسکن مهر در استان ایجاد شده و عقب ماندگی در پیشرفت برخی واحد‌ها به دلیل عدم تأمین سهم آورده تعاونی هاست.

حجازی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان گفت: خوزستان در بین سه استانی که به صورت آزمایشی این طرح را اجرا کرده‌اند، رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: این طرح در چند شهر زیر 50 هزار نفر استان شامل رامشیر، گتوند، لالی، هندیجان و باغملک اجرا شده اما در مرحله بعد شهرهایی با جمعیت بیش از 50 هزار نفر را نیز شامل می‌شود و در شهرهای دارای آمادگی می‌توان اجرا کرد.

حجازی با بیان اینکه هر گروه اجرایی این طرح می‌تواند برای 17 نفر ایجاد اشتغال کند از فرمانداران خواست که مقدمات اجرای آن را در شهر‌هایشان فراهم کنند.

*شهرک جدید بنکداران مصوب نشد

طرح احداث شهرک بنکداران در غرب اهواز با مخالفت استاندار خوزستان در شورای برنامه ریزی رد شد.

استاندار خوزستان گفت: شهرک بنکداران در شرق اهواز ساخته شده و تمام زیرساخت‌های آن آماده است با این وجود نیمی از این شهرک خالی است و بنکداران تمایلی به استقرار در آن ندارند.

وی افزود: موافقت با ساخت شهرک بنکداران در غرب اهواز منوط به استفاده از تمام ظرفیت شهرک شرق است و نمایندگانی از معاونت برنامه ریزی، اداره کل امور شهری، سازمان صنعت و تجارت باید از این شهرک بازدید کنند.

حجازی تصریح کرد: بنکداران تا پایان اردیبهشت مهلت دارند که از مرکز شهر خارج شوند.

وی همچنین با انتقاد از بازنگری طرح‌های جامع شهرهای اندیمشک و هندیجان گفت: طرح‌های مشاور نیاز به اصلاح دارد و باید در کارگروه دوباره بررسی شود. در این طرح‌ها به اراضی کشاورزی در توسعه حریم شهر توجه نشده است.

شورای برنامه ریزی استان طرح‌های جامع شهرهای اندیمشک و هندیجان را مصوب نکرد. این طرح‌ها باید در کارگروه‌های تخصصی دوباره اصلاح و به شورا ارائه شود.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول