اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

تغییر نام نیازی به گردش قضایی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به فرآیند تغییر نام گفت: تغییر نام نیازی به گردش قضایی ندارد.

تغییر نام نیازی به گردش قضایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد ناظمی‌اردکانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از این پس تغییر نام نیازی به گردش قضایی ندارد، اما متقاضیان تغییر نام باید نامی را انتخاب کنند که با فرهنگ عمومی جامعه همخوانی داشته و برگرفته از کتاب نام‌گزینی ایران باشد.

وی با بیان اینکه فرآیند تغییر نام بر عهده سازمان ثبت احوال است تصریح کرد: تغییر نام خانوادگی در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر اساسی‌تر است و سازمان ثبت احوال موظف است از نام خانوادگی که بیانگر یک قوم است، حفاظت کند و مراحل تغییر نام خانوادگی نسبت به تغییر نام شرایط ویژه‌تری دارد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: اهمیت نام از لحاظ شناسایی نسبت به نام خانوادگی پایین‌تر است، پیش از این برای تغییر نام نیاز به گردش قضایی بود، اخیرا با توجه به ظرفیتی که در ثبت احوال وجود داشت، سازمان ثبت احوال پیشنهاد حذف گردش قضایی تغییر نام را به معاونت حقوقی رئیس جمهور داد و بنابراین از این پس در تغییر نام نیاز به گردش قضایی نیست و تغییر نام در سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شود که دستور عمل آن به استان‌ها ابلاغ شده است.

کاظمی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی گفت: سامانه‌های کارت هوشمند ملی که شامل هشت سامانه است، قراردادهایش بسته شده و نرم‌افزارها در دست تهیه است.

وی از نصب تجهیزات سخت‌افزاری تا پایان شش ماهه اول امسال خبر داد و افزود: امیدواریم اگر بر اساس برنامه پیش برویم و موانع این پروژه برطرف شوند در شش ماهه دوم صدور کارت هوشمند را داشته باشیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: برخی از ماشین‌آلات و نرم‌افزارهای مورد نیاز برای صدور کارت هوشمند باید از خارج کشور تهیه و خریداری شوند که هزینه سنگینی را خواهند داشت.

به گفته وی برای صدور این کارت‌ها از هر متقاضی 50 هزار ریال دریافت خواهد شد که یک سوم آن هزینه خود کارت است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول