اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

30 میلیون اسناد هویتی در کشور الکترونیکی شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور الکترونیکی کردن اسناد هویتی را از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: تاکنون 30 میلیون اسناد هویتی ثبت احوال الکترونیکی شده است.

30 میلیون اسناد هویتی در کشور الکترونیکی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد ناظمی‌اردکانی بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: هم اکنون 120 میلیون سند هویتی جامعه را داریم که 100 میلیون سند ولادت و 20 میلیون سند وفات است که این اسناد به صورت فیزیکی نگهداری می‌شود.

وی این اقدام سازمان ثبت احوال را در راستای تسهیل در خدمات رسانی به مردم و دستگاه‌ها عنوان کرد.

ناظمی‌اردکانی در ادامه سازمان ثبت احوال را یک سازمان حاکمیتی عنوان کرد و گفت: این سازمان سه وظیفه مهم ثبت وقایع حیاتی، صدور اسناد دولتی، تولید و نشر آمار حیاتی را بر عهده دارد.

وی افزود: توسعه خوبی در ثبت احوال کشور در حال انجام است و چند پروژه در دست اقدام بوده که نخستین پروژه اتقان هویتی بوده که از جعل و تزویر اسناد هویتی جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور به برنامه صدور کارت ملی هوشمند هم اشاره کرد و گفت: در این راستا کارت ملی تبدیل به کارت شناسایی هوشمند ملی می‌شود که طی آن از این کارت استفاده چندمنظوره خواهد شد.

به گفته وی، علاوه بر استفاده فیزیکی از کارت هوشمند ملی این کارت در فضای مجازی نیز کاربردهای گوناگونی دارد.

ناظمی‌اردکانی ادامه داد: برای شماره ملی و استفاده از شماره ملی در ثبت احوال به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که کلید ورود به سیستم باشد تا اطلاعات فرد خوانده شده و در آینده نزدیک کد ملی به عنوان مهم‌ترین رکن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین احصاء آمار مربوط به تغییر کد پستی‌ها را از اقدامات ثبت‌احوال برشمرد و گفت: طبق قانون باید افراد در صورت تغییر آدرس آن را به اطلاع ثبت احوال برسانند که سازمان بر اساس این تغییر کد پستی برای جمعیت شهری و روستایی آمار جمعیتی را احصاء و برای برنامه ریزی در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌دهد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور برنامه‌های فرهنگی انجام شده و در دست اجرا در سازمان ثبت احوال کشور را برشمرد و اظهار داشت: ایجاد گنجینه اسناد اشخاص مهم اعم از؛ شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دفاع مقدس، شهدای والامقام که الگوی مناسبی برای نسل جوان بوده از جمله این اقدامات است.

 

*  سریال‌های رسانه ملی نام‌های مقدس را تحت تأثیر قرار داده است

ناظمی‌اردکانی همچنین با اشاره به اینکه سریال‌های رسانه ملی سبب تحت تأثیر قرار دادن نام‌های مقدس شده است، اظهار داشت: با این وجود بیشترین فراوانی در کشور همچنان مربوط به نام‌های مقدس است.

وی برگزاری همایش نام گزینی و رونمایی از کتاب با همین نام را از فعالیت‌های فرهنگی این سازمان در این ارتباط برشمرد و گفت: سعی ما بر این بوده که در سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) نیز چنین همایش‌هایی را برگزار تا انتخاب نام جایگزین در جامعه فرهنگ سازی شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: در این همایش‌ها همچنین از رهنمودهای بزرگان تلاش شده تا نام ائمه (ع) همچنان در صدر قرارگرفته و حفظ شود.

وی همچنین اقدامات ثبت احوال خراسان شمالی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون در بخش عمرانی فعالیت‌های خوبی از سوی این اداره کل در سطح این استان در حال اجرا است.

ناظمی‌اردکانی تصریح کرد: ساختمان جدید اسفراین افتتاح شده و ساختمان بجنورد در دست تکمیل است که بر اساس برنامه در سالروز میلاد امام حسن عسگری (ع) افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: چند پروژه ساختمانی اداره ثبت احوال نیز در سطح این استان در دست ساخت است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول