اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال:

با تغییر کدپستی مکان‌محور دیگر نیازی به سرشماری نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با تغییر کدپستی مکان محور دیگر نیازی به سرشماری نیست.

با تغییر کدپستی مکان‌محور دیگر نیازی به سرشماری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد ناظمی‌اردکانی صبح امروز در دومین روز همایش مدیران کل ستادی و استانی ثبت احوال در گلستان اظهار داشت: اقدامات شایسته و درخوری در این سازمان محقق شده که نشان از توان مدیران استان‎های ما دارد.

وی با بیان اینکه برنامه چراغ راه برای رسیدن به اهداف است خاطر نشان کرد: در بحث شناسنامه مکانیزه ثبت احوال، شناسنامه خام طراحی و در اجرا بحث‎هایی وجود داشت و تصمیم گرفته شد که این کار به استان‎ها واگذار شود که شاهد اجرایی شدن آن در تمام شهرها و استان‎ها بوده‎ایم.

ناظمی‌اردکانی الکترونیکی کردن اسناد هویتی را از دیگر دستاوردهای ثبت احوال برشمرد و افزود: تحقق این امر چندان فکر اجرایی پررنگی نداشت، اما وقتی در این عرصه اقدام کردیم توانستیم در عرض چند ماه آن را محقق سازیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان داشت: بحث کاربردی کردن کد ملی افراد از سال 1388 مطرح شد و در همان سال نخستین همایش کاربرد شماره ملی برگزار شد و الان بسیاری از دستگاه‎ها از شماره ملی استفاده می‎کنند و در انتخابات نیز شماره ملی الزامی شد و با ارائه آن مطلقاً امکان وجود تقلب وجود نخواهد داشت.

وی ارائه آمار جمعیتی را نیز از ثمرات ثبت احوال دانست و بیان کرد: ارائه آمار جمعیتی حتی به فرمانداری‎ها دست و پا شکسته مطرح می‎شد، اما امروز دستاوردی شده برای افرادی که می‎خواهند در مباحث جمعیتی کار علمی و انعکاس مقاله داشته باشند.

ناظمی‌اردکانی تغییر کدپستی را هم دستاوردی دانست که محصول تلاش مدیران استان است و اذعان داشت: با تغییر کدپستی مکان محور، نقل مکان افراد را می‎توان تشخیص داد و دیگر نیازی به سرشماری با هزینه‎های گزاف نخواهد بود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول