اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال:

شناخت در یادگیری سبب تغییر رفتار می‎شود

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: یادگیری یک فرآیند است که با شناخت سبب تغییر رفتار می‎شود.

شناخت در یادگیری سبب تغییر رفتار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی منزوی صبح امروز در دومین روز گردهمایی مدیران کل ثبت احوال کشور در گرگان اظهار داشت: سازمان‎ها دارای ظرفیت یادگیری هستند که این ظرفیت‎ها قابل اندازه‎گیری است و نشان‎دهنده جایگاه و کیفیت یک سازمان محسوب می‎شود و یکی از مزیت‎های سازمان داشتن ظرفیت یادگیری است.

وی تصریح کرد: هدف از یادگیری در سازمان باید چارچوب ذهنی را مدیریت کند تا یک سازمان از سرعت لازم برخوردار شود.

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال کشور تغییر رفتار در زندگی را ناشی از پیش‎فرض‎ها دانست و خاطر نشان کرد: ممکن است پیش‎فرض‎ها با دنیای واقع یکسان نباشد چرا که هر کدام از آنها دارای ویژگی‎هایی هستند که در طول زمان می‎توانند تبدیل به واقعیت شوند.

منزوی یادآور شد: پیش‎فرض‎ها معمولاً صریح و شفاف نیستند و گاهی به صورت باور و یا به صورت هویت درمی‎آیند.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت یادگیری در سطوح فردی همانند یک صافی عمل می‎کند، عنوان کرد: پیش‎فرض‎ها در مدیران سبب دریافت اطلاعات می‎شود که می‎تواند سهم مهمی در پیشرفت و تعالی یک سازمان ایفا کند.

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص تاثیر برخی عوامل بر چارچوب ذهنی فردی بیان داشت: هنجارهای گروهی، شرایط بحرانی شدن و شوک‎ها، مهارت‎های مدیریت ذهنی از عوامل اثرگذاری بر چارچوب ذهنی هستند که در تعامل سازنده با یک فرد هوشمند و آگاه، مهارت مدیریت ذهنی اتفاق می‎افتد تا پیش‎فرض‎ها به سمت واقعیت رهنمون شود.

وی در پایان متذکر شد: در یادگیری مسئله توسعه یافتگی افراد که ترکیبی از تخصص و تعهد است مطرح می‎شود و برای اینکه تغییر رفتار در سازمان به وجود آید لازم است تا آموزش، تغییر ذهنیت و تغییر رفتار ایجاد شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول