اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام ذوب‌آهن خبر داد

توقف پرداخت‌های ذوب‌آهن به صندوق فولاد

خبرگزاری فارس: مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام ذوب‌آهن گفت: کمک‌ها و پرداخت‌های ذوب‌آهن به صندوق بازنشستگی فولاد کشور متوقف شده است.

توقف پرداخت‌های ذوب‌آهن به صندوق فولاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، مجتبی فریدونی در تشریح دلایل توجه بازار به سهام ذوب گفت: با راه‌‌اندازی پروژه کک‌سازی ذوب‌آهن با ظرفیت تولید 900 هزار تن در سال بهای تمام شده محصولات این شرکت طی سال‌ جاری کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از مردادماه امسال بهره‌برداری از کک‌سازی آغاز ‌شود و تا پایان امسال این واحد به میزان 450 هزار تن از کک مورد نیاز ذوب‌آهن را به تولید برساند.

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام ذوب‌آهن افزود: سال گذشته یکی از مشکلاتی که ذوب‌آهن با آن مواجه شد، بحث واردات این کالا بود.

وی گفت: پس از گذراندن دوره گرم کردن کک‌سازی و آماده‌سازی آن که حدود دو ماه به طول می‌انـــجامد، به نظر می‌رسد که برای تأمین کک در سال جاری مشکلات کم‌تری را پیش رو داشته باشیم.

فریدونی در پاسخ به این پرسش که هزینه واردات کک در شرکت با توجه به نرخ ارز چگونه است و آیا دولت ارز دولتی را در اختیار این شرکت قرار می‌دهد یا خیر، بیان داشت: بله، طبق گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت برای واردات، ارز دولتی در اختیار شرکت قرار می‌گیرد.

*نظر ایمیدرو حفظ بازار داخل است

وی در مورد برنامه صادرات تیرآهن به خاورمیانه و برنامه‌های پیش رو تصریح کرد: پیش از این برنامه صادرات به اروپا، آفریقا و خاورمیانه را تجربه کرده‌ایم و گاهی نیز وام‌های اخذ شده از بانک‌های خارجی با توافقاتی مبنی بر پرداخت اقساط از طریق LCهای صادراتی به انجام می‌رسید اما در حال حاضر صادرات شرکت بنا به صلاح‌دید ایمیدرو برای حفظ و ثبات بازار داخلی کم‌تر شده و تنها در صورت نیاز به کشورهایی مانند عراق و افغانستان صادرات انجام می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام ذوب‌آهن هم‌چنین در مورد احتمال تجدید ارزیابی دارایی‌های این شرکت گفت: براساس بند "ب" ماده 78 قانون بودجه سال 90 شرکت مجاز است دارایی‌هایی را که از سال 85 تجدید ارزیابی نکرده است، تجدید ارزیابی کند که این کار را آغاز کرده‌ایم و مقداری از آن به انجام رسیده و در حال حاضر منتظر نظر کارشناس رسمی دادگستری هستیم.

وی درباره رشد قیمت میلگرد و تداوم آن در بازار نیز ادامه داد: تمامی مسائل به اوضاع جهانی و اقتصاد جهانی به همراه عرضه و تقاضای این کالا برمی‌گردد که پیش‌بینی ما این است که اگر شرایط فعلی ثبات داشته باشد، اکنون همین روند برای قیمت میل‌گرد قابل مشاهده است.

*زیان انباشته به قوت خود باقی است

فریدونی در پاسخ به این پرسش که آیا زیان سال 90 جای خود را به سود داده است، بیان داشت: این امر صحت ندارد و زیان انباشته ذوب‌آهن که بخشی از آن به دلیل ذخیره مالیات در نظر گرفته شده مرتبط با کمک‌های مالی شرکت طی سال‌های 82 الی 89 به صندوق فولاد، که اداره دارایی این هزینه‌ها را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قبول ندارد و مالیات آن را مطالبه می‌کند، هم‌چنان در حساب‌ها باقی است.

وی افزود: براساس مصوبه مورخ 1/8/1390 هیئت وزیران، وجوهی که شرکت در اجرای قوانین بودجه سنوات 82 الی 89 به صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت کرده، به شرط آنکه سبب عدم تأدیه مالیات‌های پیش‌بینی شده در بودجه سنواتی قبلی و آتی نشود به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود که به نظر می‌رسد با نظر حساب‌رس و تعامل با اداره دارایی این بخش از مالیات‌ها قابل برگشت است.

*توقف پرداخت به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام ذوب‌آهن از توقف پرداخت‌های ذوب‌آهن به صندوق فولاد خبر داد و گفت: تا پایان خردادماه 90 به طور ماهانه معادل 23 میلیارد تومان پرداخت می‌شد اما سپس این مقرری به 10 میلیارد تومان ماهانه تقلیل یافت.

وی ادامه داد: از آذرماه به بعد نیز پرداخت‌ها متوقف شد و دولت از محل ماده 33 قانون بودجه سال 90 کمک‌هایی را به صندوق به منظور پرداخت‌ها انجام داد و برای سال 91 نیز براساس ماده 15 لایحه بودجه و ادغام صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و صندوق بازنشستگی جهاد کشاورزی با وزارت کار و رفاه اجتماعی مقرر شد کسری مورد نیاز این دو صندوق از محل اموال و دارایی‌های دو وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت و  کشاورزی تأمین شود.

*منع قانونی برای خرید معدن

وی درباره برنامه خرید معادن سنگ‌آهن و ذغا‌ل‌سنگ از سوی شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز تصریح کرد: در برنامه شرکت این تصمیم به چشم می‌خورد، اما به دلیل آنکه ذوب‌آهن هنوز یک شرکت دولتی به شمار می‌رود، برای اجرای این تصمیمات منع قانونی وجود دارد، اما در بلندمدت قصد سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی و حتی پایین‌دستی را نیز داریم.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول