اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر علوم:

افراد گمراه جایی در دانشگاه ندارند

خبرگزاری فارس: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: افراد گمراهی که پس از فتنه سال 88 و سخنان حکیمانه رهبری بر مسیر کج خود اصرار دارند، جایی در دانشگاه ندارند.

افراد گمراه جایی در دانشگاه ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، کامران دانشجو ظهر امروز در افتتاح رسمی پردیس مهندسی و فناوری‏های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن ارج نهادن به مقام چهار شهید فناوری هسته‏ای ایران، ولایت‏مداری را سنگ زیربنا و نقطه عطف تمام شئون زندگی و رکن اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی گفت: نسبت به دانشگاه دو برداشت و نگاه متفاوت وجود دارد، نگاه عامیانه که دانشگاه را مکانی برای ارتقای علمی و ادامه تحصیل می‏داند و برداشت خاص که دانشگاه را مبدل سرمایه نقدی ملت به نیروی انسانی قلمداد می‏کنند که کادر اجرایی، متخصصان قانون‏گذاری و بدنه قضایی کشور تنها از دانشگاه حاصل می‏شود.

دانشجو با اشاره به پرورش نیروی متخصص و متعهد که دو بال ارزشی جامعه هستند، اضافه کرد: دانشگاه نباید به شاخص‏های بنیادین ایران که خانواده‏دوستی، آزادگی و جوان‏مردی، شجاعت و اعتماد به نفس و عشق و ارادت به اهل‌بیت و ائمه اطهار(ع) است،  آسیب و صدمه برساند و اگر در این مسیر هجمه‏ای وارد شد، باید با تمام قوا از آن جلوگیری کند.

وی دین را معیار و هدف اصلی حرکت دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه باید بر مدار دین حرکت کند و در غیر این صورت باید به آن معترض شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز گلایه از نقدهای غیر منصفانه برخی افراد گفت: دانشگاه‏های ایرانی اسلامی شاخصه عمر 34 ساله جمهوری اسلامی ایران است.

وی تأکید کرد: افراد گمراهی که پس از فتنه سال 88 و سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری بر مسیر کج خود اصرار دارند، جایی در دانشگاه ندارند.

دانشجو، بومی‏گزینی دانشجویان را راه حل بسیاری ابهامات و مشکلات عنوان کرد و رفع کمبود خوابگاه، توجه به کانون گرم خانواده و کم شدن بسیاری معضلات را از مزایای توجه به این مقوله برشمرد.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول