اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان قم عنوان کرد

جریمه و توقیف موتور در انتظار راکبان بدون کلاه ایمنی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان قم گفت:‌ بر اساس قانون جدید، موتورسواران و راکبان باید از کلاه ایمنی استفاده کنند و در غیر این صورت وسیله نقلیه آنها به مدت یک هفته توقیف خواهد شد.

جریمه و توقیف موتور در انتظار راکبان بدون کلاه ایمنی

فریدون ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل در تصادفات سرعت غیر مجاز است گفت: اگر سرعت را مهار کنیم بدون شک کاهش چشمگیری را در زمینه تصادفات شهری و برون‌شهری خواهیم داشت.

وی افزود: در همین راستا با مشارکت راهنمایی و رانندگی استان قم و اعمال جریمه‌های نقدی و غیر نقدی برای متخلفین میزان وقوع تخلف در استان قم کاهش چشمگیری داشته است.

ترکاشوند ادامه داد: وقوع تخلف با استفاده از قانون جدید در اعمال افزایش جرائم تخلفات راهنمایی و رانندگی در سطح شهر و به کارگیری برنامه‌های آموزشی برای رانندگان و موتورسواران نسبت به سال قبل از کاهش خوبی برخوردار بوده است.

رئیس پلیس راهور استان قم تصریح کرد: ارائه و انجام امور فرهنگی و آموزشی از طریق ادارات استان برنامه‌ریزی شده است و این طرح آموزشی باید از خانواده شروع و در جامعه بهینه‌سازی شود.

وی اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگ ترافیک در مدارس، مساجد و حوزه‌های علمیه برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از جمله برنامه‌های آموزشی پلیس راهور در سال جاری خواهد بود.

ترکاشوند خاطر نشان کرد: بر اساس قانون جدید، موتورسواران و راکبان باید از کلاه ایمنی استفاده کنند و در غیر این صورت وسیله نقلیه آنها به مدت یک هفته توقیف خواهد شد.

وی گفت: پس از توقیف موتورسیکلت راننده آن پس از ارائه عدم خلافی و بیمه نامه و بعد از حضور در کلاس‌های آموزشی می‌تواند وسیله نقلیه خود را دریافت کند.

رئیس پلیس راهور استان قم ابراز داشت: جریمه موتورسواران متخلف در سطح شهر با سرعت بالای 50 کیلومتر از حد مجاز، عبور از چراغ قرمز و حرکت در پیاده رو به میزان یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه باید از کودکی و در خانواده به فرزند آموزش داده شود تا فرد در بزرگسالی و هنگام استفاده از وسیله نقلیه موتور یا اتومبیل دچار هیچگونه حادثه ناگواری نشود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول