اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌وبلوچستان خبر داد

ارتقای ایمنی در محورهای روستایی جنوب سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: برنامه‌های راه و شهرسازی جنوب سیستان‌وبلوچستان در سال 91، بر اصل نهضت ارتقای ایمنی در محورهای روستایی استوار است.

ارتقای ایمنی در محورهای روستایی جنوب سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، ایوب کرد صبح امروز در کمیته ایمنی راه‌های جنوب سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده و کاهش تلفات در محورهای اصلی جنوب استان و توجه به تلفات ناشی از حوادث رانندگی برون شهری، فرعی و روستایی در سال‌جاری بیشترین اعتبارات به محورهای فرعی و روستایی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: در راستای رفع نقاط پرحادثه در جنوب سیستان‌وبلوچستان نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که بر این اساس نوع برخوردهایی که در نقاط پرحادثه رخ می‌دهد مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته و نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

کرد به ایمن‌سازی محوری اشاره کرد و گفت: ایمن‌سازی محوری به تدریج جایگزین ایمن سازی نقطه‌ای خواهد شد به طوری که به جای اینکه ایمنی برای نقطه‌ای خاص در نظر گرفته شود برای ایمن‌سازی کل مسیر در یک محور چاره‌اندیشی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه در مباحث جاده‌ای تصادفات مربوط به کودکان، نوجوانان و عابران پیاده از جایگاه مهمی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تشدید ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها برای کاهش تلفات و یا آسیب کودکان نیز از دیگر اقداماتی خواهد بود که در راستای ارتقای ایمنی سطح راه‌ها در سال‌جاری در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به کاهش تلفات رانندگی در نوروز 91 اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اقدامات ایمن‌سازی سازمان یافته توسط اداره کل راه‌وشهرسازی جنوب استان و همکاری و تعامل ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه در ایمنی، حمل و نقل و پلیس راه آمار تلفات تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروزی کاهش مطلوبی داشته است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی جنوب سیستان‌‌وبلوچستان بیان کرد: اجرای طرح بهبود ایمنی در راه‌ها، ساماندهی علائم و تجهیزات ایمنی نصب شده در راه‌ها، اصلاح حفاظ‌ها، اجرای خط‌کشی‌های طولی و عرضی، استفاده از علائم افقی به صورت خط نوشته و هاشور در مقیاس وسیع، آرام‌سازی ترافیک در مناطق مسکونی راه‌ها، ایمن‌سازی مدارس حاشیه‌ راه‌های جنوب استان، استفاده از انرژی‌های نو در علائم و تجهیزات ایمنی از برنامه‌های ایمن‌سازی در شبکه راه‌های جنوب سیستان‌‌وبلوچستان در سال‌جاری است.

کرد اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های ایمن‌سازی در شبکه راه‌های جنوب استان، آشکارسازی نقاط پرحادثه، اجرای روشنایی در مقاطع پر حادثه، استفاده از علائم ایمنی سبک در محل اجرای عملیات‌های ایمنی و راهسازی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام راه‌سازی است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه حجم سفرها به‌ویژه در محور ترانزیتی ایرانشهر ـ نیکشهر ـ چابهار و ترافیک سنگین این مسیر، تامین ایمنی در این مسیر ضروری است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی جنوب سیستان‌‌وبلوچستان گفت: برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده تا در راستای ارتقای ایمنی و کنترل ترافیک این محورها با ارتقای سطح ایمنی بتوانیم درصد تلفات ناشی از تصادفات را در این محورها به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول