اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خردادماه سال جاری

مانور بزرگ شهریِ ایمنی در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مانور بزرگ شهری گروه‌های هم‌یار فرهنگسرای ایمنی اوایل خردادماه با اطلاع‌رسانی قبلی و تدابیر ویژه برگزار می‌شود.

مانور بزرگ شهریِ ایمنی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، گروه‌های هم‌یار فرهنگسرای ایمنی شامل آتش‌نشانان داوطلب و داوطلبان شرکت‌کننده در طرح سفیران ایمنی هستند که حدود 120 نفر هستند ولی با گزینش ویژه 50 نفر آنها منتخب می‌شوند و ضمن دیدن دوره در 20 جلسه آموزشی در مانور بزرگ شهری حضور پیدا می‌کنند.

تمام فعالیت‌های مانور برعهده اعضای گروه هم‌یار است و فقط نظارت و پشتیبانی این مانور برعهده فرهنگسرای ایمنی است.

اطفای حریق تانکر سوخت، جلوگیری از نشت مواد، اطفای حریق خودرو، عملیات نجات از ارتفاع، اطفای حریق سیلندر گاز مایع، عملیات نجات مصدومان از خودرو، پرش بر روی تشک نجات، اطفای حریق و استفاده از خاموش‌ کننده دستی بخش‌های اصلی این مانور را تشکیل می‌دهند.

اجرای روش اطفای حریق سریع برای نیروهای هم‌یار، رفع نواقص در حین اجرای عملیات، بررسی روش‌های مقابله با حریق‌های مشابه، ایجاد آمادگی در بین هم‌یاران برای مقابله با حوادث احتمالی و کمک آتش‌نشانان، مشخص‌ کردن افراد برای ایجاد پایگاه‌های محلی در نقاط مختلف شهر، سنجش توان عملیاتی و نتیجه‌گیری از کیفیت و کمیت نیروهای شرکت‌کننده و راهی برای تشخیص افراد توانمند در زمان بحران از اهداف اصلی برگزاری این مانور است.

تجهیزات مورد استفاده در این مانور وسایلی مانند تجهیزات حفاظتی فردی، خودرو سبک نجات، خودرو سنگین نجات، ست هیدرولیک و تجهیزات نجات، سه دستگاه خودرو اطفای حریق، نردبان 52 متری، تشک نجات، سوخت و گازوئیل به مقدار 3 هزار لیتر، کف سنگین 200 لیتر، 50 لیتر کف سبک، دستگاه KFT و خاموش کننده دستی، سیلندر تنفس، ابزار صعود و فرود و شلنگ است که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد آنها را در اختیار فرهنگسرای ایمنی و گروه‌های هم‌یار شرکت‌کننده در این مانور قرار می‌دهد.

سایر امکانات و هماهنگی‌ها نیز برعهده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد است.

میثم رضایی کارشناس تخصصی فرهنگسرای ایمنی مبلغ کل اجرای این مانور شهری را کمتر از 10 میلیون تومان عنوان کرد.

وی گفت: میانگین سنی گروه‌های هم‌یار این فرهنگسرا 23 سال است که از سن 20 تا 30 ساله در این مانور حضور دارند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول