اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

رفتار فاطمیون نباید به شعار منحصر شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان با تأکید بر اینکه وظیفه ما مسلمانان است که فرهنگ علوی و فاطمی را زنده نگه داریم، گفت: رفتار فاطمیون باید مطابق و موافق رفتار حضرت فاطمه(س) باشد و تنها به شعار بسنده نکنیم.

رفتار فاطمیون نباید به شعار منحصر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، تمامی دسته‌های عزاداری، هیئت‌های مذهبی، زن مرد، پیر و جوان و اقشار جامعه امروز با پرچم‌های سیاه گردهم آمدند تا در سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام به سوگ بنشینند.

‌گردهمایی بزرگ فاطمیون ظهر امروز از میدان هفده شهریور گلپایگان با سخنرانی امام جمعه گلپایگان و مداحی و نوحه سرایی آغاز و در امام‌زاده متبرکه هفده تن به پایان رسید. 

امام جمعه گلپایگان در جمع عزاداران گلپایگانی ضمن سپاسگزاری از دست‌اندرکاران این اجتماع بیان داشت: این اجتماع بزرگ مطلع خوبی برای برگزاری برنامه‌های مذهبی در شهرستان است و بدین وسیله می‌توانیم هر چه بیش‌تر و بهتر دین خود را به ساحت مقدس عصمت و طهارت بانوی دو عالم نشان دهیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در ادامه به ویژگی‌های فاطمیون اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های فاطمیون این است که رفتار و کردار ما هماهنگ و هم‌سو با حضرت زهرا(س) باشد و از رفتار و کردار ایشان در زندگی الگو بگیریم.

وی با اشاره به این که شیفتگان حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) باید پیرو و رهرو آن دو بزرگوار باشند، تصریح کرد: این وظیفه ما مسلمانان است که فرهنگ علوی و فاطمی را زنده نگه داریم و در راستای احیا فرهنگ فاطمیون تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان یادآور شد: رفتار فاطمیون باید مطابق و موافق رفتار حضرت فاطمه(س) باشد و تنها به شعار بسنده نکنیم، بلکه گفتار و کردار ما نشان‌دهنده این باشد که پیرو واقعی آن حضرت هستیم.

اسماعیلی بیان داشت: یکی دیگر از وظایف پیروان فاطمیون این است که ببینیم آیا رفتار فردی و خانوادگی و اجتماعی ما منطبق و برخواسته از سیره و سلوک آن حضرت است یا خیر.

وی تأکید کرد: افرادی که بر مناصب حکومتی تکیه زده‌اند و در جایگاه مسئولیت قرار دارند باید بیندیشند که آیا همانند شیوه حکومت‌داری امیرالمؤمنین علی(ع) رفتار و به منظور خدمت‌رسانی به مردم چقدر تلاش می‌کنند، آیا در راستای رفع موانع و مشکلات مردم گام برمی‌دارند و نقش پدری و همسری را به درستی ایفا می‌کنند و خلاصه اینکه چه اندازه در زندگی از رفتار و منش و کردار حضرت علی(ع) الگوبرداری می‌کنند.

امام جمعه گلپایگان اظهار داشت: فاطمیون باید در تمامی زوایای زندگی پیرو پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) باشند و بدانیم که این بزرگواران شاهد و ناظر بر رفتار ما در زندگی هستند، بنابراین به گونه‌ای رفتار کنیم که شأن و شئون شیعه به درستی رعایت شود و زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم کنیم.

انتهای پیام/‌ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول