اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار سعدآباد:

ظهور اسلام به زن کرامت داد

خبرگزاری فارس: بخشدار سعدآباد گفت: ظهور اسلام به زن کرامت داد.

ظهور اسلام به زن کرامت داد

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد غلامرضا وفایی بعد از ظهر امروز در جمع عزاداران فاطمی در سعدآباد با تسلیت به مناسبت شهادت بانوی دو عالم اظهار داشت: حکمت و درایت خدای رحمان بر تولد یگانه فرزند پیامبر(ص)، پیام و هدفی داشت که به تکامل جامعه انسانی توسط زنان مفهوم بخشید.

بخشدار سعدآباد خاطر نشان کرد: کمال، قوام، دوام و رشد جامعه انسانی در سایه خلقت زن و مرد و حضور آن دو مکمل یکدیگر است و اگر حضور یکی منهای دیگری اتفاق می‌افتاد خلقت انسان ناقص بود.

وفایی کوثر را سرچشمه جوشان خیرات و همه خوبی‌های عالم ذکر کرد و افزود: خداوند انحطاط جامعه انسانی روزگار قبل بعثت پیامبر (ص) را با تولد بانوی دو عالم پایان داد.

وی بیان داشت: ظهور اسلام به زن کرامت داد تا جایگاه واقعی خود را بشناسد، با وجود تبلیغات سوء بدخواهان که شرایط را عوض کرده بودند امام خمینی (ره) بار دیگر با تجدید حیات اسلام عزت نفس زنان را در جامعه اسلامی به آنان برگرداند.

این مسئول حضرت فاطمه (س) را الگوی واقعی زنان و بانوان عالم دانست و تاکید کرد: زن کرامت بالایی دارد که بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) الگوی اوست.

بخشدار سعدآباد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شخصیت وجودی حضرت زهرا (س) تصریح کرد: این بانو زنی بی‌نظیر در شوهرداری و در تاریخ بشریت است.

وفایی با تاکید بر الگو قرار دادن ایشان به عنوان یک زن نمونه در اسلام برای زنان مسلمان افزود: این بانوی بزرگوار باید از نظر اخلاق اجتماعی الگوی زنان ایران باشد تا تمام زنان ایرانی راه سعادت را بپیمایند.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) به درجه‌ای از ایمان رسیده بودند که به عنوان یکی از 4 زنی که عالی‌ترین درجات را در اسلام دارند، شناخته شده‌اند.

بخشدار سعدآباد با بیان اینکه ایشان در دامن پاک‌ترین زن مسلمان بزرگ شده است، گفت: حضرت زهرا (س) به جایگاه عالی از نظر ایمانی رسیده بودند و کم‌تر زنی می‌تواند به این درجه از ایمان برسد.

وفایی داشتن پدر و مادر نمونه را از دیگر خصوصیات حضرت زهرا (س) برشمرد و اظهار داشت: ایشان خصوصیات اخلاقی خاصی داشتند به طوری که تمام مردم در برابر عظمت وی خشوع می‌کنند.

بخشدار سعدآباد تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در زمینه اخلاقی، عبادی، پاکدامنی، عفت و حجاب نمونه تاریخ بشری هستند و همه بانوان عالم باید برای عزت و سربلندی ایشان را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول