اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاطمه فاطمه است/12

بخشی: شناخت حقیقی ابعاد وجودی فاطمه(س) غیرممکن است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: شناخت حقیقی ابعاد وجودی حضرت فاطمه(س)، سرور زنان دو جهان تنها از عهده ائمه اطهار(ع) برمی‏آید و برای بقیه غیرممکن است.

بخشی: شناخت حقیقی ابعاد وجودی فاطمه(س) غیرممکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام رسول بخشی ظهر امروز در جلسه طرح صالحین بسیج قائم آل محمد(عج) حوزه بسیج اصناف الهادی شاهرود اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) یگانه بانوی بزرگ اسلام و جهان است و شناخت ایشان از طریق قرآن مجید و کلام معصومین(ع) امکان‏پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه احادیثی که فضایل حضرت زهرا(س) را بیان می‏کند بسیار زیاد است، افزود: در تفسیر فرات کوفی از امام صادق(ع) درباره آیه نخست سوره قدر «انا انزلناه فی لیلة القدر» روایت شده است حضرت فرمودند که منظور و مراد از «لیلة» فاطمه(س) و مقصود از «القدر» الله جل جلاله است.

این استاد حوزه علمیه شاهرود ادامه داد: به عبارتی، هر کسی که فاطمه(س) را آن‌گونه که حق آن حضرت است بشناسد، به تحقیق شب قدر را درک کرده و همانا او فاطمه نامیده شد زیرا که مردم از شناخت او بازماندند.

بخشی افزود: ولایت اهل‌بیت(ع) لازمه قبولی همه فرائض و عبادات است و در حقیقت دین بدون ولایت محمد(ص) و آل محمد(ع) کامل و پایدار نیست.

وی یادآور شد: اینکه در روایت، پایداری دین به محبت فاطمه(س) و ذریه او تفسیر شده، حاکی از همین مطلب مهم است.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول