اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جم:

سوره مبارکه "هل‌ اتی" پاداش خداوند به فاطمه زهرا(س) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جم گفت: سوره مبارکه "هل‌ اتی" پاداش خداوند به فاطمه زهرا(س) است.

سوره مبارکه "هل‌ اتی" پاداش خداوند به فاطمه زهرا(س) است

به گزارش خبرگزاری فارس از جم حجت‌الاسلام محمد گنجی ظهر امروز در آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در جم اظهار داشت: گسترش فرهنگ فاطمی باید در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه آیا تنها داشتن محبت حضرت زهرا(س) کافی است یا اینکه زندگی آن حضرت را باید الگوی خود قرار دهیم افزود: ملاک‌های گزینش آن حضرت، رضایت حق تعالی بود و خداوند هم پاداش‌های خوبی به ایشان عطا فرمود که نمونه‌اش سوره مبارکه هل اتی بوده است.

امام جمعه جم خاطر نشان کرد: دومین گزینش آن حضرت معنویت ایشان است؛ داستان‌ها و احادیث فراوان در مورد معنویت حضرت فاطمه(س) آمده و نقل شده که هر کدام ارزش ایشان را می‌رساند.

گنجی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در شب عروسی دخترش، پیراهن قیمتی برایش خرید، اما روز بعد از عروسی به دیدن دخترش رفت و مشاهده کرد نوعروس، پیراهن کهنه‌ای پوشیده؛ می‌فرماید: پدر جان بهتر نبود پیراهن نو می‌پوشیدی؟ عرضه داشت پدر جان علی‌رغم اینکه پیراهن نو برایم جذاب بود اما به فرموده خودت به فقیری دادم برای رضای خدا و درسی بود که از شما گرفتم.

وی اضافه کرد: گرایش به معنویات انسان را از خاک به افلاک می‌رساند که حضرت زهرا (س) نمونه کامل آن است؛ خانه گلی محقر و وسایل خانه بسیار ساده است و این الگوی ما باید باشد.

امام جمعه جم با تشریح داستان سلمان و دیدن چادر وصله‌دار آن حضرت(س) و گریه کردن نزد پیامبر (ص) یادآور شد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمود: دخترم زهرا (س) از پیشگامان مقربین درگاه الهی است؛ آیا پیامبر (ص) نمی‌توانست خانه‌ای مجهز و اسباب و اثاثیه‌ای به روز برای فرزندش تهیه کند؟ بله اما می‌خواست خانواده‌اش در نهایت سادگی زندگی کنند تا مقرب درگاه الهی باشند.

گنجی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) همواره از نعمت‌های آخرت به نیکی یاد می‌کرد و دنیا را فانی می‌دانست.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از گزینش‌های آن حضرت گریه در مقابل سکوت بود افزود: گریه‌های حضرت زهرا (س) در فوت پدر از منظر بی‌تابی نیست بلکه گریه‌های سیاسی است و حمایت از ولایت مولا علی (ع) است که همه آنها پیام دارد.

امام جمعه جم اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) در عمر کوتاهش درس‌هایی مفید به جامعه ارائه داد و این بانوی بزرگوار در همه ابعاد زندگی‌اش الگوی تمام عیار است؛ در ایام حضور در خانه پدر، سپس شوهرداری و تربیت فرزندان و بانوان مسلمان باید از ایشان الگوبرداری کنند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول