اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاطمه فاطمه است/6

شریعتی: جهان مادی گنجایش عظمت فاطمه(س) را نداشت‌

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: جهان مادی گنجایش تجلی عظمت "عصمت‏‌الله‌الکبری" حضرت فاطمه‌زهرا(س) را نداشت.

شریعتی: جهان مادی گنجایش عظمت فاطمه(س) را نداشت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام حمید شریعتی صبح امروز در جلسه طرح صالحین بسیج امیرالمؤمنین(ع) حوزه اصناف الهادی شاهرود اظهار داشت: بشریت با عقل ناقص خود، قدرت شناخت عظمت آن بانوی دو سرا را ندارد و عظمت فاطمه(س) آن روزی تجلی خواهد یافت که تمام انسان‏ها در محشر در حضور حضرت احدیت حاضر شوند.

وی در ادامه به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت می‌فرمایند که "روز قیامت منادی از عرش ندا می‌کند که ‌ای اهل محشر چشم بپوشید که خاتون دو سرا، فاطمه‌زهرا(س)، دخت پیامبر خاتم می‌خواهند از محشر عبور کنند، ‌آنگاه آن مجللّه با 12 هزار حورالعین و 50 هزار فرشته در حالی که بر سریری از نور جلوس کرده، وارد فردوس برین می‌شود و در بهترین قصرهای بهشت قرار می‌گیرد".

این استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: "پس از آن، خداوند تبارک و تعالی فرشته‌ای به حضور فاطمه(س) می‌فرستد، ‌فرشته‌ای که بر احدی از نخستین و آخرین چنین فرشته‌ای نفرستاده؛ فرشته خدمت حضرت شرفیاب و عرض می‌کند،‌ خدایت به شما سلام می‌رساند و می‌فرماید که هر چه می‌خواهی از من بخواه تا به تو مرحمت کنم".

شریعتی ادامه داد: "حضرت لب به سخن می‌گشاید و می‌گوید که پروردگاری را که امروز نعمتش را بر من تمام کرده و بر من تحیت می‌فرستد و مرا بر تمام زنان عالم مقدم داشته، سپاسگزارم، فقط درخواست من از پروردگار آن است که مرا شفیع فرزندان و ذریّه‌ و دوستداران فرزندان و ذریّه‌ام قرار دهد".

وی افزود: "آنگاه از ناحیه قدس ربوبی بدون آنکه آن بانوی مجلله از جای خود حرکت کند، خطاب می‌رسد که ای فاطمه، تو را شفیع فرزندان و ذریّه‌ات قرار دادم و شفاعت کن هر کسی را که نسبت به فرزندان و ذریه‌ا‌‌‌ت نیکی و احسان کرده و آنها را بعد از تو دوست داشته و حفظ کرده، آنگاه آن بزرگوار می‌گوید که ستایش می‌کنم خدایی را که حزن مرا برطرف و دیدگانم را به فرزندان و ذریه‌ام روشن کرد".

این کارشناس علوم دینی با اشاره به اینکه فاطمه(س) علمدار ولایت بود، افزود: پیامبر از عالم هستی به سرای جاویدان شتافت و سردمداران نفاق،‌ نقاب از چهره برداشتند و کینه‌های دیرینه را که تا آن روز زیر چتر اسلام مخفی کرده بودند، آشکار ساختند.

این استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: منافقان در سقیفه به هم آویختند و نخستین مولود شجره خبیثه‌ متولد شد و پرچم جهل و دین‏ستیزی را به دست گرفت.

شریعتی افزود: در این زمان، جبهه باطل چپاول را آغاز کرد و قدرت را به دست گرفت و زحمات 23 ساله پیامبر را به باد داد، ظلمت و تیرگی بر قلبشان چیره شد‌ و درس‌آموختگان شیطان مردم را به رسوم جاهلی فرا می‌خواندند.

این کارشناس علوم دینی افزود: پیامبر این روز را می‌دید و به حضرت علی(ع) از آن خبر داده و علی(ع) را به صبر و شکیبایی دستور داده بود، سفارشات پیامبر بازوان "یدالله" را بسته و قهرمان میدان‌های جهاد را خانه‏نشین کرده بود.

وی بیان داشت: مسبب گمراهی، فقط دوری جستن از مقام ولایت بود ‌و از طرفی سران نفاق در عین این گمراهی آشکار خود را بر حق و دیگران را غرق دریای ضلالت می‌دیدند.

این استاد حوزه علمیه شاهرود تصریح کرد: بیش‌تر مردم ساده‏لوح حامی آنها بودند و در این جبهه یک طرف منافقان و اهل ریا و تزویر که تعدادشان زیاد بود و طرف دیگر جندالله و خاندان نبوی قرار داشتند.

شریعتی افزود: در این جبهه نیاز به نوری بود که حقیقت و ماهیت منافقان را آشکار سازد و پرده نفاق را بدرد و این تکلیف به عهده زهرا(س) بود و آن حضرت پرچمدار ولایت علوی شد.

وی گفت: حضرت زهرا(س) بعد از پیامبر، حامی علی مرتضی(ع) بود و همیشه و همه جا از او حمایت و در حمایت از او، جان خود را نثار کرد.

این کارشناس علوم دینی یادآور شد: حضرت فاطمه(س) مردانگی را در تاریخ جاودانه و ولایت را استوار کرد و الگویی آزاده برای همه مردم عالم شد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول