اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد قرآن استان همدان:

فاطمة‌الزهرا(س) در دفاع از ولایت شجاعانه ایستاد

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد قرآن استان همدان گفت: فاطمةالزهرا(س) در دفاع از ولایت شجاعانه ایستاد.

فاطمة‌الزهرا(س) در دفاع از ولایت شجاعانه ایستاد

محمدجواد صدیق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: حضرت فاطمة‌الزهرا(س) دختر رسول گرانقدر اسلام و اسوه تمام زنان عالم است نه از آن جهت که حضرت فاطمه(س) پاره تن پیامبر اکرم(ص) است و نه حتی به این دلیل که اهل بیت از پلیدی به دور هستند بلکه از آن جهت که ایشان در تمام زمینه‌های زندگی قهرمان بود و نقش بزرگی داشت.

وی افزود: حضرت فاطمة‌الزهرا(س) در تمام صحنه‌های مبارزات پیامبر(ص) با شجاعت و ایمان بسیار بالای خود حضور داشتند و همچون مادری مهربان از پدر بزرگوارشان در مصائب و سختی‌ها حمایت می‌کردند.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان خاطرنشان کرد: این حضرت به عنوان بانوی عفاف و حجاب همواره به نیازمندان انفاق کرده و در خطبه‌های سیاسی خود در زمان کفر و ستم از همسر بزرگوارشان حمایت کرده و نخستین حامی ولایت فقیه و رعایت اصل آن در جامعه بودند.

وی بیان کرد: تربیت فرزندان از موارد بسیار مهمی است که این بانوی بزرگوار به بهترین شکل ممکن توانستند این امر را به انجام رسانده و قهرمانان بزرگ بشریت را به تاریخ تحویل دهند، فرزندانی که هر یک خود یک اسلام کامل بودند و ایمانی به بلندای بیکران‌ها داشتند.

صدیق ادامه داد: ساده‌زیستی، انفاق، سازگاری با همسر، عفاف و حجاب، ایمان، تربیت فرزندان صالح، و قدرت تحلیل‌های سیاسی و نبوغ اجتماعی ایشان در دفاع از ولایت حضرت علی(ع) تا جایی است که اسلام حضرت فاطمه(س) را الگوی تمام عیاری برای مسلمانان می‌داند.

وی تصریح کرد: فاطمه، فاطمه است و الگویی است برای تمام بشریت تا جایی که اگر ایشان مرد می‌شدند قطعاً به جایگاه حضرت محمد(ص) می‌رسیدند و خداوند فرموده‌اند که اهل بیت به برکت وجود حضرت فاطمه(س) آفریده شده‌اند.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان اذعان کرد: متأسفانه اکثر زنان جامعه امروز ما گاهاً تنها به حجاب و عفاف می‌پردازند و از مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی باز می‌مانند و یا بر اثر درگیری‌ در مسائل اجتماعی به وظایف خانوادگی و تربیت فرزندان خود توجهی نمی‌کنند و حجاب برایشان امری غیر قابل توجه است.

وی در پایان گفت: امید است بانوان ما توجه ویژه‌ای را به حضرت فاطمة‌الزهرا(س) داشته و تلاش کنند تا زندگی خود را بر اساس اصول اعتقادی و اجتماعی ایشان برنامه‌ریزی کنند چرا که اگر تک تک زنان و مردان جامعه اسلامی بر اساس زندگی و سرشت معصومین(ع) رفتار کنند مطمئناً شاهد مشکلات کمتری در خانواده‌ها و جامعه هستیم.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول