اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت 3 نفر در روستای دهکهان کهنوج

«کتابخانه فاطمه‌ها» کوچک‌ترین کتابخانه کشور فعال است

خبرگزاری فارس: کتابخانه فاطمه‌ها به عنوان کوچکترین کتابخانه کشور در روستای دهکهان شهرستان کهنوج واقع در استان کرمان با سه نفر عضو که همه آنها نامشان فاطمه است، فعالیت می‌کند.

«کتابخانه فاطمه‌ها» کوچک‌ترین کتابخانه کشور فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، «کتابخانه فاطمه‌ها» به عنوان کوچکترین کتابخانه کشور در روستای دهکهان شهرستان کهنوج واقع در استان کرمان با سه نفر عضو که همه آنها نامشان فاطمه است، فعالیت می‌کند.

محمد جواد حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان امروز در جریان بازدید از این کتابخانه به خبرنگار فارس گفت: «کتابخانه فاطمه‌ها» جزو کتابخانه‌های خصوصی است که به دلیل حضور سه دختر نوجوان در محوریت خود با سایر کتابخانه‌ها متفاوت است.

وی اظهار داشت: کتابخانه فاطمه‌ها که به همت سه دختر بچه به نام فاطمه اداره می‌شود، اقدامی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه و در راستای تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد نهضت مطالعه در کشور است.

حسین‌زاده در دیدار با دهیار روستای دهکهان ضمن تشکر از دست‌اندرکاران راه‌اندازی این کتابخانه گفت: استان کرمان به دلیل سابقه فرهنگی و علاقه‌ مردمی به موضوع کتابخوانی در سال‌های اخیر با حجم انبوهی از متقاضیان برای ایجاد کتابخانه‌های خصوصی و مشارکتی روبه‌رو بوده است که باید با برنامه‌ریزی هدفمند در زمینه پویایی این مراکز گام برداشت.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم درراستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضمن حمایت از افراد علاقمند، کتابخانه‌های عمومی به صورت مشارکتی و مستقل ایجاد کنیم.‌

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان خاطر نشان کرد: از آنجا که شاخص و استاندارد ایجاد کتابخانه بر اساس معیارهای جمعیتی و جامعه استفاده کننده است و بخش عمده‌ای از تقاضاهایی که به منظور راه‌اندازی کتابخانه به این اداره کل ارسال می‌شود، فاقد شرایط لازم هستند، تلاش شده است به منظور استمرار این حرکت ارزشمند، پس از بررسی‌های لازم، زمینه را برای راه‌اندازی کتابخانه به صورت مشارکتی یا مستقل فراهم کنیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول