اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز شهادت شهیدان صیاد شیرازی و سید مرتضی آوینی

مراسم بزرگداشت شهدای راه جهاد و فضیلت در آزادشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: در سالروز شهادت صیاد شیرازی و سید مرتضی آوینی و به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهید علامه صدر و شهیده بنت‎الهدی صدر مراسم بزرگی با عنوان بزرگداشت شهدای راه جهاد و فضیلت برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهدای راه جهاد و فضیلت در آزادشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امام جمعه آزادشهر امشب در این مراسم با اشاره به مقام والای شهدا و نقش سازنده‎ای که در شکل‎گیری انقلاب اسلامی و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته‎اند، گفت: ما در تاریخ کشور، به ویژه  عمر 33 ساله انقلاب اسلامی شهدای زیادی را برای حفظ ارزش‎ها و باورهای اسلامی و ایرانی از دست داده‎ایم که یک نمونه از آن شهدای بزرگوار، روحانی و دانشمند بزرگ دنیای اسلام علامه صدر است.

حجت‎الاسلام سیدمحمد حسینیان اظهار داشت: افکار و ایده‎های تاثیرگذار این شهید بزرگوار در تاریخ این مرز و بوم ماندگار است و برای دستیابی به سعادت فردی و اجتماعی همه ما می‎تواند یک الگوی مناسب باشد.

وی با اشاره به نزدیک شدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: ارتش به عنوان یک نیروی نظامی قوی همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه بوده است و در راه دفاع از آرمان‎های مقدس نظام بیش از 48 هزار شهید و بالغ بر 250 هزار نفر جانباز را تقدیم این انقلاب کرده است که شهید والامقام صیاد شیرازی یک نمونه آن است.

امام جمعه آزادشهر ابراز امیدواری کرد مردم انقلابی، مومن و همیشه در صحنه در روز 29 فروردین با حضور در مراسم ویژه روز ارتش شاهد اقتدار، عزت و عظمت یکی از بازوان توانمند جمهوری اسلامی ایران باشند که آمادگی خود را برای حمایت از مقام معظم رهبری و نظام به رخ جهانیان و تهدیدکنندگان نظام می‎کشد.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: شهید بزرگوار سید مرتضی آوینی هم انسانی شناخته شده است که چه در دوران جنگ و چه بعد از جنگ تلاش بسیاری کرد تا واقعیت‎های جبهه و جنگ را به جامعه انتقال بدهد و نقش فرهنگ ایثار و شهادت که نشات گرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی بود را برای مردم و به ویژه قشر نوجوان و جوان جامعه تشریح کند.

حسینیان با اشاره شخصیت انقلابی و شجاع شهیده بنت‎الهدی صدر تصریح کرد: نقش کلیدی زنان و بانوان مسلمان در حکومت‎های اسلامی و جمهوری اسلامی ایران مشهود و روشن است و همه این بزرگواران با الگوبرداری از بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و راوی کربلا حضرت زینب کبری(س) مسیری خوب را در پیش گرفته‎اند و ان‌شاالله از لطف و مرحمت خداوند هم بهره‎مند خواهند شد.

اضافه می شود این مراسم امشب با همکاری پایگاه بسیج امام صادق (ع) حوزه علمیه الغدیر شهرستان آزادشهر در محل مسجد حضرت جواد (ع) برگزار شد و با حضور خوب مسئولان و مردم همراه بود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول