اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد

ضرورت شناسایی آسیب‌های اجتماعی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در کردستان باید شناسایی شوند، گفت: این اقدام در گروه نگاه کارشناسانه مسئولان امر خواند.

ضرورت شناسایی آسیب‌های اجتماعی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدعطا رحمانی‌آبیدر دوشنبه شب در جلسه آسیب‌های پنهان کردستان در سنندج با اشاره به تبیین دیدگاه‌ها و خط سیر برنامه نگاه 5 سیمای مرکز کردستان و اهم آسیب‌های پنهان و آشکار اجتماعی به عنوان دستور کار این جلسه اظهار کرد: پرداختن به حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کار بسیار ظریف و حساسی است که اگر یک ذره در آن کوتاهی صورت گیرد ساختار روحی و روانی و اجتماعی آن را زیرسوال خواهد برد.

وی افزود: نگاه کشورهای جهان به نفت و منابع خدادادی و استعدادهای در حال پرورش کشورمان خیره شده چرا که آنها از گذشته نیز با نظام و انقلاب اسلامی ما قصد غرض دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار کردستان در ادامه بر انعکاس خدمات بی‌منت و صادقانه به مردم تاکید کرد و گفت: باید سعی شود خدمات دولت و نظام اسلامی به بهترین شیوه ممکن در برنامه‌های صدا و سیما و رسانه‌های جمعی برای مردم تبیین و بازتاب شود تا آنان با خدمات بی‌شائبه نظام آشنا شوند.

* رسانه‌های جمعی تنویر افکار عمومی جهان هستند

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه این جلسه با اشاره به نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری و گروهی در تنویر افکار عمومی مردم، اضافه کرد: کشورهای غربی از طریق سایت‌های خبری، مطبوعات و شبکه‌های ماهواره‌ای سعی بر تحقق برنامه‌های خود علیه نظام اسلامی ایران را دارند.

سعید عبدالملکی در ادامه بیان کرد: در رقابت‌های انتخاباتی نیز کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برای جلب آرای بیشتر سعی می‌کنند که نظام و دولت را زیر سوال ببرند تا بتوانند به خواسته خودشان که جذب آرای بیشتر است، برسند که در این راستا اگر صدا و سیما بتواند فرهنگ‌سازی درست و اصولی داشته باشد می‌تواند در شفاف‌سازی افکار عمومی تاثیر بسزایی داشته باشد.

* برنامه‌های صدا و سیما باید جوابگوی نیازهای مردم باشد

معاون اجتماعی بهزیستی کردستان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه باید تمام ادارات و ارگان‌های مختلف شرح وظایف خود را بدانند، تصریح کرد: باید برنامه‌های صدا و سیما و شبکه استانی کردستان نیز در راستای پاسخگویی به نیازهای مردم به عنوان مخاطبان اصلی رسانه اهتمام ورزند.

محسن شجاعی تاکید کرد: برنامه‌های صدا و سیمای کردستان باید پرمحتوا و مخاطب‌پسند باشد تا بتواند با برنامه‌های ضد فرهنگی شبکه‌های ضدانقلاب مقابله نماید.

وی تاکید کرد: برنامه‌های رسانه ملی باید بر اساس شرایط روز بوده و سطحی از کنار برخی مسائل عبور نکند.

وی در ادامه از عوامل تهیه برنامه نگاه 5 سیمای مرکز کردستان خواست که در ساخت برنامه‌ها به معضلات موجود در حوزه اجتماعی از جمله متکدیان و کودکان کار بیشتر توجه داشته باشند.

*‌ خانواده‌های معتادان در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی

یکی از کارشناسان امور رسانه استان نیز در ادامه این جلسه از رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما به عنوان نماینده افکار عمومی و مردم نام برد و اضافه کرد: رسانه ملی باید در پرداختن به مسایل اجتماعی با دید کارشناسی و تحلیل محتوا به بررسی موضوعات مختلف بپردازد.

اسعد فرهادی در پایان افراد بیکار و خانواده‌های معتادان استان را در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی خواند و بر توجه به آن به عنوان یکی از آسیب‌های پنهان موجود در استان تاکید کرد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول