اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه عنوان کرد

لزوم ارائه لایحه مدیریت آسیب‌های اجتماعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه، گفت: با توجه به وضعیت موجود، ارائه لایحه "مدیریت آسیب‌های اجتماعی" دارای الویت بوده و لازم است.

لزوم ارائه لایحه مدیریت آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدحسن موسوی‌چلک در دیدار با مسئولان اداره‌کل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نخستین دفتری است که به عنوان متولی امور آسیب‌های اجتماعی در مجموعه دولت در وزارتخانه تشکیل شده است، اظهار داشت: امیدواریم این دفتر بتواند در حوزه فعالیتی خود نسبت به شناسایی و ارائه راهکارها در حوزه آسیب‌های اجتماعی خوب عمل کند.

وی که به عنوان نماینده وزیر رفاه و تأمین اجتماعی به همراه هیئت دولت به استان سفر کرده بود، با اشاره به نحوه انجام امور در دفتر یاد شده، اضافه کرد: کارها در این دفتر به چند بخش دسته‌بندی شده است که یک بخش کارهای کلان که در حال اجراست و باید در سطح کلان برای آنها تصمیم‌گیری شود.

این مسئول گفت: به عنوان مثال، آیین‌نامه اورژانس اجتماعی برای تصویب هیئت وزیران با قید دوفوریت ارسال شده است.

موسوی‌چلک گفت: دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارتخانه رفاه می‌تواند مصوبه‌‌های جداگانه‌ای برای هیئت دولت در زمینه تشکیل اورژانس اجتماعی داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه از عضو نبودن دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارتخانه رفاه در ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از مشکلات نام برد و گفت: این در حالی است که ما گسترده‌ترین وزارتخانه در حوزه مواد مخدر هستیم و برای رفع این خلأ مکاتباتی نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: براساس آخرین قانون مبارزه با مواد مخدر که سال 90 ابلاغ شد ما مسئولیت داریم در حوزه بیمه‌های حمایتی این کار را آغاز کنیم.

به گفته موسوی‌چلک دفتر مذکور در بازنگری آیین‌نامه کودکان خیابانی که هفته آینده برای دولت ارسال می‌شود نیز امور را به دست دارد.

این مسئول بیان داشت: با آغاز کار مجمع، باید سیاست‌ها را پیگیری کنیم تا تصویب شود و در زمان تصویب، آن وقت نقش سازمان‌ها مشخص می‌شود و این کار معطوف به یک وزارتخانه نیست.

موسوی‌چلک در ادامه با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی هر چه بیشتر پیش‌روند امنیت جامعه را تهدید می‌کنند، افزود: آنچه امروز جامعه ما را در آینده تهدید می‌کند مسائل اجتماعی فرهنگی است لذا یکی از ساز و کارهایی که می‌تواند در این زمینه کمک کند لایحه مدیریت آسیب اجتماعی است.

به گفته موسوی‌چلک، یکی دیگر از کارهای دفتر مذکور، مسئله سنجش شاخص سلامت اجتماعی در کشور است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه تهیه بولتن اجتماعی برای مسئولان کمیته‌های مشورتی سیاستگذاری در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی در مباحث کودکان، زنان، خشونت خانگی را از دیگر فعالیت‌های این دفتر عنوان کرد.

وی ادامه داد: این دفتر هر چه در سیاستگذاری‌ها نقش مؤثری‌تر ایفا کند هماهنگی بین سازمان‌های مختلف در این حوزه‌ها بیش‌تر می‌شود.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول