اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه هفته سلامت انجام شد

برپایی همایش آسیب‏های اجتماعی در دامغان

خبرگزاری فارس: همایش آسیب‏های اجتماعی به بهانه هفته سلامت در دامغان برپا شد.

برپایی همایش آسیب‏های اجتماعی در دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، صبح امروز به همت پایگاه حضرت علی‏اکبر(ع) حوزه کویری فجر در حسینیه روستای معلمان شهرستان دامغان، همایش آسیب‏های اجتماعی برگزار شد.

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان دامغان در این مراسم گفت: انسان موجودی بوده که ناگزیر است برای تداوم حیات خود با دیگران رابطه برقرار کند و اسلام نیز آیینی بشردوست و اجتماعی است، به گونه‏ای که می‏توان گفت ماهیتی اجتماعی دارد.

علی‏اکبر منصوریان افزود: اغلب فروع دین و دستورات اسلام از قبیل خمس، زکات،‌حج، جهاد، امر به معروف، نهی از منکر و نیز بسیاری از ارزش‏هایی که اسلام آنها را ترویج می‏کند هم‌چون راست‏گویی، خیرخواهی، نوع‏دوستی، حسن ظن، وفاداری، گذشت، ایثار، درستکاری و ... برنامه‏ها و ارزش‏های اجتماعی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با تفکر درمی‏یابیم که انزواطلبی و گوشه‏گیری از مجامع مردمی و دوری جستن از اجتماعات مسلمانان و اکتفا به پاره‏ای از عبادات فردی به معنای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت اجتماعی اسلام است و هرگز مورد پسند و پذیرش خداوند متعال و اولیای بزرگوار اسلام نیست.

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان دامغان با بیان اینکه انضباط اجتماعی به معنای نظم‏پذیری در همه امور است، افزود: هیچ خردمندی در این مسئله تردید ندارد که اساس زندگی اجتماعی بر نظم بنا شده و تار و پود جامعه به قانون بستگی دارد و اگر نظم و قانون مراعات نشود، به اصطلاح سنگ روی سنگ بند نمی‏شود و از این‌رو باید به قانون‏های اجتماعی احترام بگذاریم.

منصوریان افزود: بخش کوچکی از زندگی انسان به شکل فردی و مهم‏ترین بخش آن به شکل اجتماعی اداره می‏شود.

وی در پایان گفت: زندگی اجتماعی از خانواده آغاز شده و تا روابط بین‏المللی ادامه می‏یابد و هر یک از این مراحل نیز با کیفیت و اهداف گوناگونی تشکیل می‏شوند که نظم مخصوص به خود را می‏طلبند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول