اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت اعتیاد انجام شد

برگزاری همایش استانی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در آزادشهر

خبرگزاری فارس: همایش استانی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی با محوریت اعتیاد ویژه دانش آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه در شهرستان آزادشهر برگزار شد.

برگزاری همایش استانی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در آزادشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر در این همایش در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: اصلی‎ترین هدف برگزاری این همایش را بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات دانش‎آموزان در برابر این بلای خانمان‎سوز اعلام کرد و بر اهمیت بحث پیشگیری مهم‌تر از درمان است، تاکید کرد.

یعقوب کوهساریان با اشاره به اینکه استعمال سیگار، قلیان و حشیش به عنوان مواد مخدر سبک در بین جوانان زیاد شده است خاطر نشان کرد: این مواد دروازه اصلی ورود انسان‎ها به دنیای مخوف و تاریک اعتیاد است و باید مبارزه و مقابله علیه آن را جدی بگیریم و نگذاریم سرمایه‎های اصلی جامعه که همین دانش آموزان و دانشجویان ما هستند به بیراهه بروند و زندگی خود و خانواده خود را نابود کنند.

وی اضافه کرد: از مجموع 3 میلیون نفری که سالانه در سطح جهان به خاطر مصرف سیگار می‎میرند 50 هزار نفر ایرانی هستند و این آمار تکان دهنده و هشداردهنده‎ای است که باید جدی گرفته شود.

در بخشی از این مراسم مقاله‎های ارسالی دانش آموزان به دبیرخانه همایش توسط صاحبان آثار قرائت شد و از نفرات برتر همایش که به ترتیب احسان پرویز، علیرضا قلعه‎قافی، علی علیخانی، مجتبی عجم، انیس صداقت، جهان ریاضی، فرشته کسلخه، پریسا ارازلی و پریسا براهوئی بودند، تجلیل شد.

صحبت‎های حمید دهقان کارشناس حوزه پیشگیری از اعتیاد و حرف‎های یک معتاد خود معرف پاک‎شده اعتیاد، اجرای موسیقی سنتی توسط گروه بیداد، تجلیل از برگزارکنندگان همایش آقایان قاسم قلعه‎قافی، سلطان پرویز، محمد بردی خوش‎تربیت، مهدی میرحسینی و خانم زینب غفاری کارشناس پیشگیری و سلامت آموزش و پرورش و برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی، با توزیع بروشور و بسته‎های آموزشی از جمله برنامه‎های این همایش یک روزه بود که در سالن سینما بهمن آزادشهر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، معلمان و مربیان، دانش آموزان و خانواده‎های آنان برگزار شد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول