اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری:

چهل قرآن در جهان بین بسته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری گفت: مستند چهل قرآن در شبکه استانی سیمای جهان بین تولید شد.

چهل قرآن در جهان بین بسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، حجت‌الله رحیم‌زاده اظهار داشت: در این مستند آداب و رسوم مردم وانان یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری در آیین جمع‌آوری و بستن چهل قرآن به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: بستن چهل قرآن آیینی اعتقادی کهن بین مردم استان است که برای برآورده شدن حاجاتی از قبیل بارش باران، کاهش مرگ و میر و جلوگیری از حوادث و بلایا به قرآن تمسک می‌جویند.

رحیم‌زاده ادامه داد: در این اقدام زنان از چهل خانه قرآن جمع‌آوری می‌کنند و آنها را درون جعبه‌ای قرار می‌دهند و در بالای محل گذر و مکان پرتردد از قبیل ورودی کوچه و محل آن جعبه را می‌بندند و رهگذران و اهالی از زیر آن عبور می‌کنند.

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مستند چهل قرآن با روایت فعالیت اهالی محله در جمع‌آوری قرآن‌ها، بستن آنها، پختن نذری، قرائت قرآن، ذکر ادعیه و صلوات و دعا کردن برای برآورده شدن حاجت، در 25 دقیقه تولید شده است.

وی با اشاره به عوامل تولید این مستند، گفت: در ساخت این مستند یزدان کیانی به‌عنوان تهیه‌کننده و کارگردان، آرمان کریمی به‌عنوان تصویربردار، مجید کبیری به‌عنوان صدابردار و جواد عبدالله‌زاده به‌عنوان تدوینگر همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول