اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جامعةالقرآن خبر داد

استقرار 600 شعبه جامعةالقرآن و 50 مدرسه قرآنی/ 30 مدرسه آماده احداث است

خبرگزاری فارس: مدیرکل جامعةالقرآن کشور گفت: از آغاز فعالیت جامعةالقرآن کشور تاکنون 600 شعبه و 50 مدرسه قرآنی زیر پوشش این جامعه در کشور فعالیت می‌کنند.

استقرار 600 شعبه جامعةالقرآن و 50 مدرسه قرآنی/ 30 مدرسه آماده احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام محمدمهدی طباطبایی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جامعةالقرآن شهرستان نور بیان داشت: همه باید برای امر به قرآن قیام کنند و مراکز ترویج قرآن گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه (س) گفت: تلاوت قرآن، نگاه کردن به چهره رسول‌الله (ص) و انفاق در راه خدا محبوب آن حضرت بود و دنیا را فقط برای این سه چیز دوست داشت.

مدیرکل جامعةالقرآن کشور ابراز داشت: اگر در همین یک روایت تامل داشته باشیم، آنچه را که باید و لازم است انجام خواهیم داد، انس با قرآن، تدبر با قرآن و پیروی از سنت رسول‌الله(ص) و نیز انفاق و بخشش از مال خداوند که مالک همه چیز است را انجام خواهیم داد.

این مسئول بر توسعه مراکز قرآنی در کشور تاکید کرد و گفت: با فعالیت جامعةالقرآن در نور باید همه بتوانند برای امر به قرآن قیام کنند تا همه به راحتی به مراکز قرآنی دسترسی پیدا کنند.

طباطبایی با بیان اینکه در قبل از انقلاب حافظ کل قرآن نداشتیم، ادامه داد: به برکت تلاش‌های قرآنی در کشور و فعالیت جامعةالقرآن خردسالان پنج و هفت ساله حافظ کل قرآن داریم.

وی از فعالیت 600 شعبه و 50 مدرسه قرآن جامعةالقرآن با گذشت حدود 10 سال فعالیت این جامعه در کشور خبر داد و افزود: 30 مدرسه آماده احداث در سال جدید داریم.

مدیرکل جامعةالقرآن کشور تصریح کرد: در محیط‌های فرهنگی شمال کشور با توجه به وضعیت خاص باید بیشتر کار قرآنی انجام شود زیرا این مناطق نیاز جدی‌تر دارند و هر شخصی هم که حرفی از قرآن را بخواند اجرش به بانیان آن می‌رسد.

طباطبایی بنا به روایات مومن را جماعت دانست و اذعان داشت: مومن خودش جماعت و امت است و هر مومن قرآنی یک جماعت قرآنی است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول