اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی دانشگاه بیرجند محقق شد

آغاز بزرگترین ماراتن قرآنی دانشجویان منطقه 3 کشور

خبرگزاری فارس: بیست‌ و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشگاه‌های منطقه سه کشور به میزبانی دانشگاه بیرجند با برگزاری مراسم افتتاحیه کار خود را آغاز کرد.

آغاز بزرگترین ماراتن قرآنی دانشجویان منطقه 3 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی صبح امروز در مراسم برگزاری این مسابقات قرآنی که در تالار فیروزه دانشگاه بیرجند و با حضور جمعی از مسئولان استانی و نخبگان قرآنی دانشگاه‌های مختلف برگزار شد، انس با قرآن را یکی از توصیه‌های ائمه اطهار عنوان کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی اظهار داشت: اگر ارزش‌های متعالی اسلامی را یک درخت تصور کنیم شکر الهی ریشه درخت ارزش‌ها قلمداد می‌شود و تقوا که به معنای ساماندهی انسان در مدار خدا است زمینه‌ساز شاکر بودن انسان است.

وی با گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: این بانوی بزرگوار می‌فرماید که من از دنیای شما تلاوت قرآن و نگاه به چهره پیامبر (ص) را دوست دارم که باید ما نیز برای انس با قرآن تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد:‌ حضرت زهرا (س) این زهرایی که امروز در جامعه ما معرفی می‌شود، نیست بلکه او کسی است که پیامبر گرامی اسلام (ص) از او شمیم بهشت را استشمام می‌کردند.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه قرآن تنها برای خواندن صرف نیست، گفت: باید در اعماق این دریای معارف غوطه‌ورشویم تا بتوانیم از معارف بالای آن استفاده کنیم که این تضمین‌کننده سعادت دنیا و آخرت ما است.

وی خطاب به دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات اظهار داشت: بدانید که قرآن امروز مردان بزرگی را می‌خواهد که به معنای واقعی موحد باشند.

*انس با قرآن قرار گرفتن در هندسه تربیتی خدا است

امام جمعه بیرجند انس با قرآن را عاملی برای قرار گرفتن انسان در هندسه تربیتی خدا عنوان کرد و یادآور شد: باید ما در این مدار الهی قرار گیریم.

رضایی بیرجندی تصریح کرد: امروز متفکران غربی به این نتیجه رسیده‌اند که دو عامل آتش تکنولوژی بدون معنویت و یخ‌زدگی روابط انسانی جوامع را به سوی نابودی پیش می‌برد و این نشان‌دهنده این است که ما از معنویت غافل مانده‌ایم.

وی ادامه داد: باید به قرآن عشق بورزیم چرا که قرآن قلب عاشق و چشم مست نیاز دارد تا معارف خود را به جان انسان بنشاند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول