اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مبعث حضرت رسول (ص) انجام می‌شود

تجلیل از برگزیدگان قرآنی شهرستان تویسرکان

خبرگزاری فارس: کارشناس فعالیت‌های قرآنی ارشاد تویسرکان گفت: در روز مبعث حضرت رسول (ص) از برگزیدگان رشته‌های حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآنی تویسرکان تجلیل می‌شود.

تجلیل از برگزیدگان قرآنی شهرستان تویسرکان

علی نورعلیئی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به برگزاری آزمون حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآنی در سالن کنفرانس فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان اظهار داشت: این آزمون با حضور فعالان و شرکت‌کنندگان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سراجین تویسرکان برگزار شد.

وی از رقابت 50 فعال قرآنی خواهر و برادر در بخش های حفظ، ترجمه و مفاهیم در تویسرکان خبر داد و افزود: این مسابقه در رشته‌های حفظ کل قرآن، 20 جزء، 10 جزء، پنج جزء و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در بین شرکت کنندگان خواهر و برادر صورت گرفت.

کارشناس فعالیت‌های قرآنی ارشاد شهرستان تویسرکان تصریح کرد: دوره‌های آموزشی پنج ماهه در حوزه‌های مختلف قرآن برای فعالان و علاقمند در این عرصه با حضور کارشناسان و متخصصان امر با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی زیر نظر فرهنگ ارشاد اسلامی در مؤسسه‌های قرانی سطح شهرستان تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از ارزیابی آزمون برای پذیرفته‌شدگان گواهینامه قبولی دوره از سوی مرکز هماهنگی توسعه و ترویج قرآنی کشور صادر می‌شود، تأکید کرد: از افراد حائز امتیاز بالای 95 در روز عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) تجلیل خواهد شد.

نورعلیئی با اشاره به پذیرش 70 درصدی افراد شرکت کننده در آزمون قرآنی مهر ماه سال 90 بیان کرد: در سال گذشته 114 نفر فعال قرآنی در سه مؤسسه بشری، سراجین و نورالحکمه در حوزه حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه نتایج این دوره از آزمون در خرداد ماه سال جاری اعلام  می‌شود، گفت: آزمون جامع کشوری حفظ، ترجمه و مفاهیم در دو مرحله مهر و اردیبهشت ماه هر سال به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کارشناس فعالیت‌های قرآنی ارشاد شهرستان تویسرکان عنوان کرد: در راستای ترویج مفاهیم قرآنی اداره  ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان از مراکز و مؤسسات خصوصی علاقه‌مند به فعالیت‌های معنوی قرانی دعوت به همکاری می‌کند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: لازمه جامعه سالم، پویا و موفق نهادینه‌سازی ارزش‌های معنوی قرآنی است که جاری ساری این مهم مستلزم فراهم‌سازی بسترهای بنیادی زیرساختی در سطوح مختلف جامعه است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول