اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

مجتمع‌های قرآنی در استان همدان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: مجتمع‌های قرآنی در استان همدان احداث می‌شود.

مجتمع‌های قرآنی در استان همدان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، خسرو بیات در حاشیه برگزاری آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در همدان اظهار داشت: 357 نفر از کل شرکت‌کنندگان در رشته مفاهیم و 214 نفر در رشته حفظ در این آزمون حضور یافتند.

وی افزود: فعالان قرآنی از شهرستان همدان با 571 شرکت‌کننده، اسدآباد با 38 شرکت‌کننده، تویسرکان با 40، ملایر با 23 و رزن با 37 شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء و 20 جزء قرآن کریم و مفاهیم در چهار کد رشته مقدماتی بزرگسالان، تکمیلی بزرگسالان، مقدماتی نوجوانان و تکمیلی نوجوانان شرکت کردند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه بر وحدت اجرایی برنامه‌های قرآنی در سال 91 تأکید کرد و افزود: راه‌اندازی مجتمع‌های قرآنی با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی از اولویت‌های کاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان است.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های قرآنی با تمام ظرفیت‌ها گفت: فعالیت‌های قرآنی باید با تمام کارها عجین شود و ایجاد اتاق فکر قرآنی جزو اولویت‌های کاری مؤسسات قرآنی قرار گیرد.

بیات با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان باید به قرارگاه فرهنگی تبدیل شود افزود: تأسیس دانشگاه علوم قرآنی در سال 1391 از اولویت‌های این اداره کل است.

حسن قهرمانی مطلق، فرماندار شهرستان همدان از روند برگزاری آزمون حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در همدان بازدید کرد و گفت: اجرای برنامه های قرآنی در سال 91 باید پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته انجام شود.

جواد صدیق، رئیس بنیاد قرآن استان همدان نیز در حاشیه این آزمون خبر داد که در سال 91 برنامه های قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی در استان همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول