اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج فرهنگ قرآنی

مسابقه درس‏هایی از قرآن در دامغان اجرا شد

خبرگزاری فارس: مسابقه "درس‏هایی از قرآن" با هدف ترویج فرهنگ قرآنی با موفقیت در دامغان اجرایی شد.

مسابقه درس‏هایی از قرآن در دامغان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، آزمون مرحله‏ای منطقه‏ای بیستمین دوره مسابقات درس‏هایی از قرآن ویژه دانش‏آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه دختر و پسر در دامغان برگزار شد.

کارشناس قرآن و اقامه نماز آموزش و پرورش شهرستان دامغان در این زمینه گفت: با توجه به اینکه قرآن کریم انسان را موجودی شریف و عزیز می‏داند و او را با نفسی مطمئنه به سوی خویش دعوت کرده است، هر فردی که بخواهد در دنیا و آخرت عزیز و قدرتمند زندگی کند، باید به قرآن تمسک جوید.

سیدمحمود حسینی‏پور قرآن را مصداق کامل خیر و برکت دانست که سعادت را به مؤمنان بشارت داده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‏های مستمر و فراگیری که با زبان شیوا و ساده در زمینه ترویج فرهنگ قرآن در بین عموم مردم و خاصه نسل جوان از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‏شود، برنامه "درس‏هایی از قرآن" است که توسط استاد گران‌قدر حجت‏الاسلام و المسلمین محسن قرائتی اجرا شده و با استقبال گرم و پرشور مردم و دانش‏آموزان رو به ‏رو بوده است.

کارشناس قرآن و اقامه نماز آموزش و پرورش شهرستان دامغان تصریح کرد: مؤسسه ترویج فرهنگ قرآن هر سال مسابقات درس‏هایی از قرآن را به صورت هفتگی در طول سال تحصیلی بین دانش‏آموزان برگزار می‏کند.

وی افزود: این مؤسسه در پایان هر دوره از هر مدرسه و مقطع تحصیلی یک دختر و یک پسر را که بیش‌ترین امتیاز لازم را کسب کرده باشد، انتخاب کرده و به مرحله منطقه‏ای معرفی می‏کند.

حسینی‏پور گفت: در پایان رقابت و پس از اعلام نتایج، به حائزان رتبه‏های برتر جوایز شایسته‏ای تعلق می‏گیرد.

وی در پایان عنوان کرد: آزمون این دوره از مسابقات در دامغان با شرکت 40 نفر از دانش‏آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی و متوسطه به مدت 50 دقیقه، به صورت تستی و تشریحی در دو مکان کانون امام خمینی(ره) و کانون معراج دامغان به صورت مجزا برگزار شد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول