اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز:

ارتقای مهارت‌های زیست‌محیطی در کودکان ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: ارتقای مهارت‌های زیست‌محیطی در کودکان ضروری است.

ارتقای مهارت‌های زیست‌محیطی در کودکان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن پسندیده عصر امروز در همایش آموزشی محیط‌یاران مدارس استان البرز اظهار داشت: فرزندان ما باید از همان دوران کودکی و نوجوانی آموزش‌های لازم به منظور چگونگی استفاده از محیط زیست و پاک نگه داشتن آن را فرا گیرند.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از مؤثرترین راه‌ها برای این که فرزندان خود را با این آموزه‌ها آشنا کنیم ارتقای مهارت‌ها و فعالیت‌های زیست‌محیطی آنان است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان البرز نخستین استانی است که طرح محیط‌یاران را با مشارکت آموزش و پرورش استان آغاز کرده است، تأکید کرد: آموزش و پرورش نقش اساسی در انتقال مفاهیم آموزشی دارد و می‌تواند سهمی مهم در این زمینه داشته باشد.

پسندیده ترویج و ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی را از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های این سازمان در سال جاری خواند و گفت: برای اینکه بتوانیم اهداف و برنامه‌های خود را عملی کنیم باید فرهنگ‌سازی‌های گوناگونی را در زمینه محیط زیست و چگونگی استفاده از این محیط‌ها انجام دهیم.

وی تأکید کرد: البته فراهم کردن بسترهای فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و علمی و فعالیت‌های نظارتی بر محیط زیست نیز از دیگر اقداماتی است که می‌تواند ما را به اهدافمان نزدیک کند.

پسندیده خاطرنشان کرد: روزانه هزار و 500 تن زباله خانگی، صنعتی، کشاورزی و بیمارستانی در استان البرز تولید می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از شهروندان بدون توجه به شرایط زیست‌محیطی اقدام به آلوده کردن محیط زیست کرده و علاوه بر تخریب این محیط‌ها سلامتی دیگران را نیز به خطر می‌اندازند.

وی تصریح کرد: برای داشتن محیط زیستی سالم باید این منابع را به خوبی حفاظت و کنترل کنیم و با درست استفاده کردن از محیط زیست آن را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

در این همایش بیش از 300 نفر از رابطین و مربیان بهداشت و سلامت آموزش و پرورش استان البرز حضور داشتند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول