اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌و گوی فارس با مدافع آبادانی تیم فوتبال نفت آبادان

فوتبالم را در صنعت نفت تمام می‌کنم

خبرگزاری فارس: گفت‌و گوی زیر با حسین بغلانی مدافع تیم فوتبال نفت آبادان است که از روزی که چشم فوتبالی باز کرده لباسی غیر از پیراهن زرد رنگ آبادان را ندیده است.

فوتبالم را در صنعت نفت تمام می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شاید تا چند سال پیش فکر نمی‌کرد که به یکی از بازیکنان اصلی تیمی بدل شود که روزی برای گرفتن تصویری به یادگار کنار بازیکنانش بی‌تاب بود. حسین بغلانی که از آبادان به تیم آبادانی لیگ برتر رسید در کنار ما بود تا بگوید از روزهایی که امروز است.

فارس: مثلث حسین بغلانی، سجاد مشکلپور و طالب ریکانی که از تیم نونهالان صنعت نفت شکل گرفته بود با  پیوستن ریکانی به تیم فولاد در نیم‌فصل لیگ برتر ناقص شد.

بغلانی: بله ما به هم عادت کرده بودیم. از تیم‌های پایه‌ای در کنار هم بودیم. بعد از رفتن طالب حالا از آن جمع من مانده‌ام و سجاد. امیدوارم که ریکانی هم در فولاد خوزستان موافق باشد.

فارس: تو اگر جای ریکانی بودی دست به این جابه‌جایی می‌زدی؟

بغلانی: همه چیز بستگی به شرایط دارد. شاید خود طالب هم دوست نداشت آبادان را ترک کند ولی بعضی اتفاقات این مسئله را رقم زد.

فارس: امسال در صنعت نفتی به میدان رفتی که کاملاً متفاوت از سال قبل نتیجه گرفت. ناکامی در خانه و نتیجه‌گیری در میدان حریف.

بغلانی: این مشکل در هفته‌های ابتدایی گریبان تیم ما را گرفت. بعد از نتیجه نگرفتن در آبادان در چند مسابقه اول این اتفاق برای ما تبدیل به عادت شد.

فارس: ولی سرمربی پیشین صنعت نفت معتقد بود که سکوها عامل ناکامی بودند.

بغلانی: به هیچ عنوان، تماشاگر همیشه یار دوازدهم است و همیشه پشتیبان. به هر حال این نظر غلامحسین پیروانی بوده و قابل احترام.

فارس: ناکامی در خانه به قول حسین بغلانی به عادت تبدیل شد. چه استدلالی برای کامیابی در مسابقات خارج از خانه داری؟

بغلانی: نبود استرس دلیل اصلی بود. راحت‌تر بازی می‌کردیم که بالطبع در چنین شرایطی نتیجه‌گیری نیز میسر می‌شود.

فارس: امسال بیشتر از سال قبل در ترکیب اصلی قرار گرفتی؟

بغلانی: تا اینجای کار کمتر از سال قبل به میدان رفتم. دور رفت و بازی مقابل شاهین بوشهر بود که با سه اخطاره شدن علی ممبینی و امید شریفی‌نسب به ترکیب اصلی اضافه شده و خدا هم کمک کرد که در همان مسابقه از فاصله 35 متری دروازه حریف را باز کنم. گلی که خیلی چیزها را به کادر فنی ثابت کرد.

فارس: یعنی معتقدی که در آن روزها پیروانی اعتقادی به حضور جوان‌ترها نداشت؟

بغلانی: به نظر من دوست داشت که از بازیکنان جوان استفاده کند ولی شرایط لیگ و بازی‌های حساس این فرصت را از وی سلب می‌کرد. به هر حال خدا را شکر میکنم که با وجود اینکه بعد از بازی با شاهین در دور رفت باز هم نیمکت‌نشینی را تجربه کردم ولی بالاخره دوباره به ترکیب اصلی برگشتم.

فارس: این اتفاق با حضور کاستا به اوج رسید.

بغلانی: دقیقاً، کاستا علاقه زیادی به جوانگرایی دارد و دیدید که بعد از آمدن این مربی به صنعت نفت بنده بیشتر از قبل به بازی گرفته شده و هم در پست هافبک دفاعی و هم دفاع راست بارها برای صنعت نفت به میدان رفتم.

فارس: ولی خودت بیشتر دوست داری در خط میانی به میدان بروی؟

بغلانی: بله ولی در تیمی که انضباط حرف اول را می‌زند آنچه که مهم بوده سلیقه مربی است و من هم به نظر کاستا احترام می‌گذارم.

فارس: البته شایعاتی مبنی بر اتمام حجت کاستا با برخی بازیکنان جوان مبنی بر بازی نکردنشان در ابتدای ورود این مربی پرتغالی به آبادان دهان به دهان شد.

بغلانی: به هیچ وجه، خود شما دیدید که جوان‌ها بعد از آمدن کاستا بیشتر در ترکیب قرار گرفتند. به عنوان مثال بازیکن با استعدادی مثل حامد سرلک به طور ثابت بازی کرد و جوان‌هایی مثل آلبوکات و لامی نیز لیگ برتر را تجربه کردند.

فارس: و مربیان پرتغالی که گویا برای رونمایی از جوانان آبادانی به صنعت نفت می‌آیند.

بغلانی: همیشه گفته‌ام که در فوتبال بعد از خدا همه داشته‌هایم را مدیون آلفردو کاسیمیرو هستم. هرچند نباید از گذشته و روزهایی که مهدی قائد مربی‌ام در تیم‌های پایه‌ای با اصرار به سید قاسم موسوی دوست و هم‌بازی‌ام مرا دوباره به فوتبال بازگرداند، به سادگی عبور کرد.

فارس: اولین باری که با لباس تیم بزرگسالان صنعت نفت به میدان رفتی را به خاطر داری؟

بغلانی: مسابقه مقابل اتکا در گلستان و در لیگ یک بود. مسابقه‌ای که به جرات می‌گویم با توجه به سابقه زیاد در تیم‌های پایه‌ای صنعت نفت، استرسی در آن نداشتم.

فارس: اولین بازیکن بزرگی که مهار کردی؟

بغلانی: سیاوش اکبرپور و بازی مقابل استیل آذین در لیگ برتر قبلی.

فارس: همان مسابقه‌ای که فرید دریس؛ سرپرست سال‌های دورتر تو در تیم‌های پایه‌ای، به خاطر ثابت بازی کردنت اشک شوق ریخت.

بغلانی: حاج فرید دریس زحمات بسیاری را برای من و بقیه بچه‌ها متحمل شد. دلسوزی او برای بازیکنان جوان اندازه نداشت. همیشه کنار من بود. بدون اغراق دریس یکی از علت‌های اصلی پیشرفتم بود.

فارس: از سیاوش اکبرپور و مهارش در لیگ برتر گفتی، حسین بغلانی این روزها را در نوجوانی متصور بود؟

بغلانی: چون به بزرگی خدا اعتقاد داشتم این روزها را دور نمی‌دیدم. برای اینکه امروز بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های ایران را در مقابلم ببینم زحمت کشیده و عرق ریختم.

فارس:  این بازیکن معتقد این روزها لیگ برتری بودنش را به دوستان قدیمی فخر می‌فروشد؟

بغلانی: حرف غرور را نزنید که از آن بیزارم. من همان حسین بغلانی هستم با همان دوستانی که تا پیش از این داشتم.

فارس: قراردادت با صنعت نفت چند ساله است؟

بغلانی: یکسال دیگر با تیمم قرارداد دارم ولی دوست دارم در صورت مهیا بودن شرایط فوتبالم را همین جا به پایان برسانم.

فارس: صنعت نفت امسال در لیگ برتر می‌ماند؟

بغلانی: شک نکنید. نه تنها لیگ برتری می‌مانیم بلکه در بین 10 تیم بالایی جدول قرار می‌گیریم.

-------------------------

گفت و گو از امین جوکار

-------------------------

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول