اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر:

دولت موظف به پرداخت حقوق مرخصی زمان اسارت ایثارگران است

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج)، تحقق حقوق مرخصی زمان اسارت ایثارگران را از وظایف دولت دانست که دستور آن را داده ولی تا به امروز پرداخت نشده است.

دولت موظف به پرداخت حقوق مرخصی زمان اسارت ایثارگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جمعی از آزادگان، جانبازان و ایثارگران شهرستان آبیک امروز با حضور در محل سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین دیدار و به بیان مشکلات خود پرداختند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اظهار کرد: در آیات قرآن نمونه‌های فراوانی می‌توان یافت تا به اهمیت و عظمت ایثارگری و آزادگی پی برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله رضوانی اضافه کرد: آزادگان از سرمایه‌های انقلاب هستند که با خلوص نیت در جبهه‌ها حاضر شده و امروز نیز هیچ توقعی از هیچ کس ندارند ولی مسئولان در برابر این آزادگان، جانبازان و ایثارگران مسئول هستند.

وی عنوان کرد: کسی که عمر خود را در راه خدا و دفاع از اسلام در اسارت گذرانده است توقعی ندارد و دولت وظیفه دارد بحث مرخصی زمان اسارت را که مطرح کرده است به اسرا بپردازد.

رضوانی تأکید کرد: دولت این زمینه سئوال در رابطه با دریافت حقوق از جانب اسرا را در جامعه ایجاد کرده است و باید پاسخگوی این مسئله باشد.

در ادامه این نشست صمیمی، اسرا، جانبازان و ایثارگران به بیان مشکلات خود پرداختند. اجرا نشدن اصل 90 در رابطه با ایثارگران و اسرا و عدم پرداخت مرخصی زمان اسارت از جمله مواردی بود که توسط اسرا و جانبازان در این نشست مطرح شد.

گفتنی است، طرح پرداخت مرخصی زمان اسارت که توسط دولت اعلام شده است هنوز محقق نشده است. مطابق این طرح، دولت موظف است تا حقوق دوران اسارت آزادگان را بپردازد ولی بعد از گذشت 20 سال، دولت اعلام کرده است که تنها 25 درصد از این مبلغ را پرداخت می‌کند.

با انتشار خبر دریافت حقوق توسط اسرا و تحقق نیافتن این مهم، بسیاری از اسرا از این موضوع اظهار ناراحتی کردند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول