اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل بنیاد شهید بوشهر خبر داد

جمع‌آوری 75 هزار اثر فرهنگی شهدا و ایثارگران بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید استان بوشهر گفت: 75 هزار اثر فرهنگی از شهدا و ایثارگران استان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 75 هزار اثر فرهنگی شهدا و ایثارگران بوشهر

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سیدمحسن موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اینکه طرح ویژه‌ای برای جمع‌آوری گسترده آثار فرهنگی ایثارگران در سطح کشور در حال اجرا است از جمع‌آوری بیش از 75 هزار اثر فرهنگی در استان بوشهر خبر داد.

وی افزود: تا پایان خردادماه سال‌ جاری خاطرات شفاهی 600 آزاده و جانباز 50 درصد با بالا جمع‌آوری می‌شود.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی استان بوشهر آثار فرهنگی را شامل زندگینامه، دست‌نوشته، خاطرات، دفترچه یادداشت زمان دفاع مقدس، مصاحبه و عکس عنوان کرد و ادامه داد: این طرح تا دریافت تمام آثار فرهنگی ایثارگران استان ادامه خواهد یافت و با تکمیل طرح مخزن آثار، در آینده نزدیک این اطلاعات در قالب دیجیتال در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید استان بوشهر  همکاری ایثارگران استان در اجرای این طرح ماندگار را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: با همت پژوهشگران طرف قرارداد بنیاد در این طرح، بنیاد شهید استان بوشهر جزو استان‌های برتر در اجرای طرح جمع‌آوری آثار فرهنگی است.

موسوی گفت: پرداختن به کارهای ماندگار همچون جمع‌آوری، مرمت و نگهداری و انتشار آثار فرهنگی شهدا و ایثارگران، چاپ کتاب، تولید و پخش فیلم و انجام کارهای علمی و پژوهشی نظیر فراخوان ارائه مقالات علمی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری ما در سال جاری است که با محوریت قرار دادن اصل تمرکززدایی و سوق دادن برنامه‌های استانی از قبیل شب شعر ایثار و شهادت، جشنواره ایثار و شهادت و... به شهرستان‌های تابع اقدامات لازم انجام می‌شود.

معاون اداره کل بنیاد شهید استان بوشهر اظهار داشت: اداره تبلیغات و اطلاع‌رسانی، اداره تحقیقات و مطالعات و اداره نگهداری و جمع‌آوری آثار و امور هنری و نمایشی از جمله زیرمجموعه‌های این معاونت است که با توجه به تعامل خوب و دوسویه‌ای که با صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های خبری و مؤسسات فرهنگی و هنری استان داریم، امیدواریم که تمام برنامه‌های امسال به نحو احسن اجرا شود.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول