اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی فراکسیون محیط زیست:

انتقال آب دریای خزر به کویر توجیه علمی ندارد

خبرگزاری فارس: سخنگوی فراکسیون محیط زیست گفت: انتقال آب دریای خزر به کویر فاقد توجیه علمی، فنی و زیست محیطی است.

انتقال آب دریای خزر به کویر توجیه علمی ندارد

انوشیروان محسنی بندپی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس بیان داشت: این پروژه فاقد دفترچه پیوست مطالعات زیست محیطی است.

وی بیان داشت: بسیاری از پروژه‌های ریز و درشت در کشور و به ویژه در استان مازندران همچون آزادراه تهران شمال به دنبال جذب اعتبارات لازم برای تکمیل هستند و این در حالی است که پروژه انتقال آب به فلات مرکزی ایران که در حد تئوری است اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی می‌گیرد.

محسنی ادامه داد: امروز دشت‌های حاصلخیز استان‌های مازندران و گلستان خود در بی‌آبی به سر می‌برند و برای تامین آب آنها چشم به آسمان دوخته‌ایم، در این حال اجرای این پروژه چگونه می‌تواند توجیه علمی و زیست محیطی داشته باشد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار باشد آب دریای خزر شیرین شود، نمک حاصل از این کار را یا باید در دشت‌های اطراف تخلیه کرد یا در دریای خزر که در هر دو صورت باعث مشکلات فراوان زیست محیطی خواهد شد، هم حاصلخیزی دشت‌ها را از بین برده و هم بر آبزیان بسیار ارزشمند خزر تاثیر منفی دارد.

وی همچنین از کمیسیون‌های آب، منابع طبیعی، عمران و فراکسیون محیط زیست خواست تا هرچه زودتر درباره این پروژه وارد عمل شوند تا مشکلات بسیاری که فراروی اجرای آن است معضلاتی را به همراه نداشته باشد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول