اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران:

پیشروی خزر آب روستاهای مازندران را دچار مشکل کرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران به پیشروی آب دریای خزر در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با پیشروی آب دریای خزر، آب شیرین روستاهای حاشیه دریا نیز دچار مشکل شد.

پیشروی خزر آب روستاهای مازندران را دچار مشکل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدحسین برزگر بعدازظهر امروز در دیدار مسئولان صنعت آب و برق مازندران با نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: در حال حاضر 3 هزار و 100 روستا در مازندران وجود دارد که یک‌ هزار و 400 روستای بالای 20 خانوار زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی مازندران قرار دارند.

وی تصریح کرد: 74 درصد روستاهای مازندران زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران قرار دارند و در حال حاضر در هر ثانیه 4 هزار لیتر آب برای روستائیان مازندران استحصال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در ادامه به پیشروی آب دریای خزر در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با پیشروی آب دریای خزر آب شیرین روستاهای حاشیه دریا نیز دچار مشکل شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات سال 90 دیر ابلاغ شد، بیان داشت: تا پایان سال مالی 90 مبلغ 55 میلیارد تومان برای تامین آب روستاهای مازندران اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با بیان اینکه برای ایجاد 52 مجتمع آبرسانی 44 میلیارد تومان مصوب شد، گفت: 72 مجتمع آب روستایی را در دست اجرا داریم که در سال 91 تعداد 30 مجتمع آب روستایی در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اجرایی در تامین آب روستایی تامین پروژه‌های آب روستایی به صورت مجتمعی است و در هر منطقه روستایی به شعاع 55 کیلومتر یک مجتمع آب روستایی ایجاد می‌شود.

برزگر با بیان اینکه جایگاه واقعی آب و فاضلاب روستایی در دولت‌های قبلی نسبتا نادیده گرفته می‌شد، گفت: در دولت نهم و دهم تخصیص اعتبارات برای تامین آب روستایی مناسب‌تر بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در پایان گفت: در بخش اعتباری برای تامین آب شرب روستایی جایگاه اعتباری مازندران در رتبه 17 تا 18 قرار داشت ولی امسال جزء استان‌های سوم و چهارم از لحاظ تامین اعتبار هستیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول