اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد/ 2

اعلام جزئیات پروژه 10 میلیارد دلاری دریای خزر از زبان رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: رئیس جمهور در سفر چهارم به مازندران درباره موضوع پروژه شیرین‌سازی آب دریای خزر که برای اجرای این کار اعتبار 10 میلیارد دلاری تعریف شده است، صحبت می‌کند.

اعلام جزئیات پروژه 10 میلیارد دلاری دریای خزر از زبان رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: کارگروه زیباسازی شهرها را در استانداری راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه این کارگروه در گذشته، راه‌اندازی نشده بود، گفت: برای تغییر وضعیت ورودی شهرها نیاز به بودجه کلان است و باید فرهنگ گل و گیاه را عمومی کنیم.

طاهایی ادامه داد: به همین منظور روز گذشته 5 میلیارد ریال برای زیباسازی استان عملیاتی شد.

استاندار مازندران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا پروژه شیرین‌سازی آب دریای خزر، کارشناسی شده است، گفت: این طرح قبل از دولت هاشمی مطرح بود و به دلیل حجم بالای بودجه‌ای، وارد این قضیه نشدند.

وی با بیان اینکه اگر این پروژه اجرایی شود برای ما که در استان به دنبال ایجاد کار و اشتغال هستیم، با دستاورد همراه است، افزود: بخشی از این سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلار است که 2 میلیارد دلار از هزینه این پروژه به قرارگاه خاتم‌الانبیا پرداخت شده است.

استاندار مازندران ادامه داد: رئیس جمهور در سفر چهارم به استان، درباره این موضوع صحبت می‌کند.

طاهایی در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت اعتیاد در مازندران و اینکه اعتیاد در مازندران بیداد می‌کند، اظهار داشت: مواد مخدر موضوع ویژه‌ای است که در استان پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یک جریان استعماری پشت صحنه مواد مخدر را مدیریت می‌کند، گفت: این جریان‌ها خودروی حمل مشروبات الکلی و راکبان آن را بیمه کرده و حتی هزینه بار را هم از آنها نمی‌گیرند و قصد آنها فقط به فروش رساندن است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه رسیدگی به مواد مخدر از دغدغه‌های جدی است، ادامه داد: حتی اگر یک نفر مبتلا به این پدیده باشد، زیبنده جمهوری اسلامی و مازندران نیست.

طاهایی درباره گرانی در استان اظهار داشت: امروز توپخانه دشمن در قالب دستگاه انفجاری عمل نمی‌کند و در قالب تحریم هدفگذاری شده است.

طاهایی با بیان اینکه اداره و حل مسائل اقتصادی به سادگی نیست که بتوان با ساده‌انگاری برطرف کرد، ادامه داد: در حوزه موضوع پیچیده باید با همدلی و هم‌افزایی وارد شد.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نقد دولت‌های گذشته اشکالی ندارد، تصریح کرد: اما نفی کارنامه دولت‌های گذشته را از اندیشه‌های امام راحل و رهبری نمی‌دانم.

وی درباره کارخانه زباله‌سوز، بیان داشت: دستگاه تخصصی در این موضوع، محیط زیست کشور است و اجازه دهیم در این زمینه دستگاهی که متخصص است مرجع تعیین باشد.

طاهایی با بیان اینکه درباره جانمایی این کارخانه محیط زیست، نظری را اعلام می‌کند و همان نظر اجرایی می‌شود، گفت: ای کاش در شهر زمین داشتیم و می‌توانستیم این پروژه را در شهر اجرایی کنیم.

وی متذکر شد: اگر در شهر زمین پنج هکتاری بود حتما نیروگاه را در شهر احداث می‌کردم.

نشست استاندار بیش از دو ساعت به طول انجامید.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول