اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی سمنان خبر داد

آمادگی صنایع سمنان برای خرید آب دریای خزر/ افزایش جمعیت سمنان تا 30 درصد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سمنان با بیان اینکه با اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر 30 درصد به جمعیت این استان اضافه می‏شود، گفت: صنایع سمنان آمادگی خود را برای خرید آب انتقالی از دریای خزر اعلام کرده‏اند.

آمادگی صنایع سمنان برای خرید آب دریای خزر/ افزایش جمعیت سمنان تا 30 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‏اصغر جمعه‏ای پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در زمینه میزان حمایت صنایع استان سمنان از طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان و صرفه اقتصادی اجرای این طرح اظهار کرد: اجرای این طرح تحولات عظیمی را برای صنایع استان سمنان به همراه دارد.

وی ضمن تقدیر از استاندار سمنان و دولت برای پی‌گیری اجرای این طرح بزرگ ادامه داد: صنایع استان سمنان آمادگی خود را برای خرید آب منتقل شده از دریای خزر اعلام کرده‏اند و برای استفاده از آن متعهد شده‏اند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سمنان افزود: قیمت اعلام شده برای هر مترمکعب آب منتقل شده از دریای خزر به استان سمنان بین 450 تا 700 تومان است.

جمعه‏ای تصریح کرد: هم‏‏اکنون نیز صنایع استان سمنان هر مترمکعب آب مورد نیاز برای تولید محصولات خود را بین 350 تا 400 تومان و برخی از واحدهای صنعتی تا یک ‏هزار و 50 تومان خریداری می‏کنند.

وی اضافه کرد: اگر طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان اجرایی شود حداقل 30 درصد به جمعیت استان سمنان اضافه می‏شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سمنان تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مهم‏ترین مشکلات استان سمنان و صنایع این استان کمبود آب است.

جمعه‏ای ادامه داد: هم‌چنین واحدهای صنعتی که به خاطر نداشتن آب نمی‏توانستند مجوز بگیرند، با اجرای این طرح می‏توانند سرمایه‏گذاری کنند و مشکل کمبود آب صنایع برطرف می‏شود.

وی تأکید کرد: با این وجود در استان سمنان اشتغال زیادی ایجاد می‏شود و مطمئناً ایجاد اشتغال افزایش جمعیت استان سمنان را به همراه خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سمنان اظهار کرد: قبل از کلنگ‏زنی این طرح کارهای کاملاً کارشناسی برای اجرای آن صورت گرفته است.

جمعه‏ای بیان کرد: اجرای این طرح سبب شکوفایی واحدهای صنعتی استان سمنان که به آب نیاز داشتند، می‌شود.

وی هم‌چنین با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همانند سال‏های قبل امسال نیز پیام ارزشمندی داشتند که سمت و سوی اقتصادی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سمنان افزود: باید به مسائل و مشکلات اقتصادی که سبب جلوگیری از ایجاد رفاه در جامعه می‏شود، توجه و این مسائل را برطرف کرد.

جمعه‏ای اظهار کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب پیامی را از جایگاه معنوی بیان می‏کنند، این پیام در راستای خیر و صلاح مملکت و ملت است.

وی ادامه داد: همه کسانی که در این دولت تلاش می‏کنند هم در بُعد حاکمیتی و هم در بُعد دینی باید به این پیام ارزشمند توجه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سمنان با بیان اینکه تولید ملی باید نقدینگی لازم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: تولید ملی باید با کیفیت مطلوب و قیمت نازل به دست هم‌وطنان برسد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول