اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

اختصاص فضاهای آموزشی مازاد برای راه‌اندازی کتابخانه‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: فضاهای آموزشی مازاد در اختیار راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد.

اختصاص فضاهای آموزشی مازاد برای راه‌اندازی کتابخانه‌

امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مدارس استان زنجان اقدامات لازم انجام و انجمن‌های مختلفی در این راستا فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 230 انجمن مطالعه و تحقیق در استان فعال است، افزود: 81 انجمن شعر و 86 انجمن داستان در استان فعالیت می‌کنند.

*بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های همجوار مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بازدید از مدارس از کتابخانه‌های عمومی همجوار با مدارس را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: تجلیل از دانش‌آموزان و کارکنان برتر در امر کتاب‌خوانی از دیگر برنامه‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

وی از تشکیل جلساتی با حضور اولیا و مربیان در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات مختلف انشا‌نویسی، مقاله‌نویسی و داستان‌نویسی از برنامه‌های آموزش  و پرورش برای دانش‌آموزان است.

نظری هدایت و راهنمایی دانش‌آموزان برای تهیه کتاب‌های مناسب را از راهکارهای جلب دانش‌آموزان به مطالعه عنوان کرد و گفت: اجرای طرح عضویت دانش‌آموزان در کتابخانه‌های عمومی از برنامه‌های این اداره کل است.

وی با بیان اینکه تا کنون فضاهای لازم برای راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفته است، یادآور شد: در صورت نیاز و فراهم بودن شرایط لازم فضاهای آموزشی مازاد در اختیار راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی در روستاها آموزش و پرورش همکاری لازم را با این اداره کل دارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که کتاب برای کتابخانه‌های روستائی در نظر گرفته شود، این فضاها در اختیار قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول