اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم قزوین در مجلس:

مخالف بازگشت پیکان به قزوین هستم

خبرگزاری فارس: منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس نهم گفت: هرگز به کسانی که خواهان بازگشت پیکان به قزوین هستند، کمک نخواهم کرد زیرا مخالف این قضیه هستم.

مخالف بازگشت پیکان به قزوین هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی امروز در دیدار اهالی رسانه استان قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید؛ "یاد من کنید تا یاد شما کنم"، بر این اساس باید در موقعیت‌های مختلف به یاد خدا باشیم و در همه احوالات، خدا و شکر خدا را فراموش نکنیم.

وی خطاب به اصحاب رسانه گفت: این قلمی که در دست شماست نعمت بزرگی است که خداوند در اختیارتان قرار داده و باید شکرگزار آن بود.

حسینی ادامه داد: خداوند در قرآن بر صبر، استقامت، پایداری در حوادث و نماز تأکید دارد، چراکه همه بزرگان ما همانند امام خمینی (ره) که به جایگاه رفیعی رسیدند به برکت نماز بوده است، زیرا خداوند سختی کشیدن در عبادت را دوست دارد و خدا با صابرین است.

وی در ادامه، پیرامون ویژگی‌های یک خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران باید شم خبرنگاری داشته و بتوانند با تشخیص درست مسائل را درک کرده و برای مردم تبیین کنند.

نماینده منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خبرنگار باید راه‌های خبرگیری و زمان مناسب آن را درک کرده و توجه کند چه زمانی، چه خبری را بنویسد یا منتشر کند که در این راه نیز باید بهره‌گیری از تخصص، راه‌های ارتباط با مردم و کسب خبر را فرا بگیرد زیرا ارتباط با مردم برای یک خبرنگار ارزشمند است.

 

* خبرنگار باید تعهد داشته باشد

وی اظهار کرد: مسئله مهمی که خبرنگاران باید به آن توجه داشته باشند، مبحث تعهد است و خبرنگاران نیز باید مانند نمایندگان مجلس قسم بخورند تا در چارچوب خبرنگاری گام بردارند زیرا اگر خبرنگاری تعهد داشته باشد به خود اجازه نمی‌دهد آبروی کسی را ببرد و راز کسی را فاش کند.

حسینی عنوان کرد: دانستن روابط اجتماعی اعم از صمیمیت، تفاهم و رازداری از مسائلی است که یک خبرنگار باید به آن دسترسی پیدا کند و در این مسیر نباید به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف یک مدیر و افشای آن بود.

وی سرعت عمل خبرنگاران را یکی دیگر از فاکتور‌های مهم خبرنگاری دانست و افزود: یک خبرنگار باید به تندنویسی، درست‌نویسی و خلاصه‌نویسی تسلط داشته باشد تا بتواند در حرفه خود موفق شود.

 

* کسانی که ضعف دارند از خبرنگار می‌ترسند

حسینی عنوان کرد: بسیاری از سیاسیون پیشنهاد می‌کنند که با خبرنگاران ارتباط کمتر داشته باشید ولی بنده مخالف این حرف هستم، زیرا کسانی از خبرنگاران می‌ترسند که ضعفی در کارشان دارند و اگر ضعف در کارشان نباشد، نباید از خبرنگاران بترسند.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید وحدت در بین همه خبرنگاران ایجاد شود و اگر این وحدت نباشد مشکلات نیز حل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اگر وحدت بین اصحاب رسانه و منتخبان مردم صورت گیرد، مشکلات استان هر چه سریع‌تر و بهتر حل می‌شود و باید با همدلی و هماهنگی بین مدیران، نمایندگان و مردم به کمک خبرنگاران، گام‌های مؤثری برای برطرف کردن مشکلات برداریم.

در ادامه این نشست صمیمانه، تعدادی از خبرنگاران به بیان مشکلات عرصه مطبوعات، رسانه و مشکلاتشان پرداختند و حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در پاسخ به این سئوالات، عنوان کرد: باید به دنبال مدیر متعهد و با تقوا باشیم و اعتقاد دارم بومی بودن و یا غیر بومی بودن یک مدیر در ارائه خدمت به مردم تفاوتی نمی‌کند بلکه مدیریت باید به افراد متخصص و متعهد سپرده شود.

 

* با بازگشت پیکان به قزوین مخالفت می‌کنم

وی در پایان با بیان اینکه با حضور تیم غیر بومی در استان قزوین به شدت مخالف است، افزود: در ورزش مافیا وجود دارد و متأسفانه این مافیا هستند که نمی‌گذارند ورزشکاران نوجوان و جوان بااستعداد رشد کرده و به رتبه‌های بالا برسند.

حسینی تأکید کرد: من با آمدن پیکان به قزوین مخالفم و اعتقاد دارم باید از خود جوانان این استان تیم فوتبال تشکیل شود نه اینکه دیگران بخواهند به اسم ما بیایند و بازی کنند.

وی ادامه داد: هرگز به کسانی که خواهان بازگشت پیکان به قزوین هستند، کمک نخواهم کرد زیرا مخالف این قضیه هستم.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول