اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌امام جمعه میناب‌:

نمی‌توان با تهدید و کج‌سلیقگی جلوی اطلاع‌رسانی خبرنگاران را گرفت‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب گفت: متأسفانه برخی از مدیران نه تنها به وظایف خود آن‌گونه که باید عمل نمی‌کنند بلکه با خبرنگاری که مشکلات را منعکس می‌کند نیز رفتاری نادرست و غیرقانونی در پیش می‌گیرند.

نمی‌توان با تهدید و کج‌سلیقگی جلوی اطلاع‌رسانی خبرنگاران را گرفت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین میرزاحسین معتمدی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در میناب با اشاره به خطبه فدکیه بیان کرد: فدک بهانه‌ای بود تا همه بدانند که خلفا از قرآن بهره‌ای نجسته‌اند.

وی حضرت صدیقه‌طاهره را اقیانوس علم و حلم معرفی و بیان کرد: طرح مباحث علمی، فلسفه و احکام، تبیین دقیق و جامعه‌شناسانه جامعه اسلامی و معرفی منافق و چهره نفاق از دیگر موضوعات خطبه فدکیه است.

معتمدی‌فر در ادامه با اشاره به دوم اردیبهشت‌ماه سالروز اعلان انقلاب فرهنگی گفت: این مبحث در ابتدای کار بیشتر مربوط به سینماها و دانشگاه‌ها بود.

امام جمعه میناب با بیان اینکه اکنون دانشگاه‌ها دارای آسیب‌ها و چالش‌هایی هستند، اظهار داشت: وجود و مصرف قرص‌های روان‌گردان مغز‌های جوانان را نشانه گرفته است.

وی از کسانی که در پیاده‌رو‌ها آزادانه مشغول فروش و توزیع قرص‌های روان‌گردان هستند به عنوان نوعی آسیب و خطر یاد کرد و ابراز داشت: انقلاب فرهنگی باید به داد جوانان برسد.

معتمدی‌فر بیان کرد: وجود تفاله‌های احزاب سیاسی مختلف در دانشگاه‌ها جوانان را به خطر انداخته است.

وی افزود: دانشگاهی سراغ دارم که کتاب گروهک در کتابخانه آن وجود دارد و خبری از کتاب‌های مطهری نیست.

وی برخی اقدامات صورت گرفته در دانشگاه‌ها را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برپایی کاروان‌های راهیان‌نور، کاروان‌های حج و اردوهای جهادی برای کمک به مردم مستمند از اقداماتی است که به همت جوانان مؤمن انجام می‌شود.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت موجود در سینماهای کشور گفت: امروز رکیک‌ترین رفتارها در سینماها نمایش داده می‌شود تا جایی که یکی از بازیگران متعهد گفته اجازه نمی‌دهم دخترم هنرپیشه شود.

معتمدی‌فر اظهار داشت: با گذشت 33 سال از انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم افکار عمومی را اداره کنیم و به عنوان مثال اگر اعلام کنند ابتدایی‌ترین امکانات در آستانه کمبود است همه برای تهیه و انبار آن صف می‌بندند.

وی هم‌چنین ابراز داشت: در زمینه راهنمایی و رانندگی دچار مشکلات فراوان هستیم، کار از بی‌مقرراتی گذشته و ما دچار هرج و مرج شده‌ایم.

امام جمعه میناب در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران در سال 58 سپاه را منشأ خیر دانست و افزود: سپاه ایران زنده و دارای نقش بازدارنده است و اگر سپاه زنده نبود دشمنان از آن هراس نداشتند.

وی گفت: سردار قاسم سلیمانی که در لیست ترور سازمان‌های سیا و موساد قرار گرفته با ارسال نامه‌ای از مسیر و لایه‌های امنیتی پنتاگون به وزیر دفاع آمریکا اعلام می‌کند که اگر بخواهید از این هم نزدیک‌تر خواهیم شد و این نشان زنده بودن ملت و سپاه ایران است.

خطیب جمعه میناب در ادامه با اشاره به ادعای برخی نسبت به جزیره ابوموسی گفت: همه در جنگ تحمیلی با کمک به صدام به جنگ با ایران آمدند و نتوانستند غلطی کنند.

وی بیان کرد: سپاه و ملت زنده ایران آرزوی تصاحب جزایر و اهتزاز پرچمی به جز پرچم ایران در جزایر سه‌گانه را بر دل دشمنان و مدعیان خواهند گذاشت.

معتمدی‌فر با اشاره به سه شرط ایران در مذاکرات هسته‌ای، این مذاکرات را مناسب ارزیابی کرد و گفت: دشمنان ادبیات تحریم را کنار گذاشتند.

امام جمعه میناب هم‌چنین با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی و نظامی کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: با اندکی تأمل در لحن و فرمایشات رهبر انقلاب مشخص و واضح است که تأمین امنیت جزو ضروریات و نیازهای اساسی کشور و خواست رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه امنیت ضروری‌ترین نیاز هر جامعه است گفت: در بحث امنیت باید جدی بود نه هر اتفاقی که افتاد شورای تأمین آن را موضوعی غیر امنیتی عنوان کند.

معتمدی‌فر ادامه داد: دستگاه قضا باید با عمل به وظیفه خود با فرد مجرم همانند یک مجرم برخورد کند.

وی نیروی انتظامی را محور امنیت دانست و ابراز داشت: مردم امنیت را از پلیس می‌خواهند، چرا که بودجه امنیتی کشور در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد.

وی با تشریح بیانات رهبر انقلاب در جمع فرماندهان نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی باید آسیب‌ها را به خوبی ببیند چرا که با بی‌خیالی نمی‌شود امنیت را برقرار کرد.

وی افزود: رشوه موضوعی است که من در حادثه مرگ 5 معلم بیان کردم ولی انگار کسی نشنید.

وی گفت: در بندر تیاب و کلاهی و سیریک دریابانی در حال رشوه‌گیری است.

امام جمعه میناب ادامه داد: اگر گروه‌های مافیایی و سازمان‌یافته امنیت مردم میناب را به خطر می‌انداختند جای حرف نبود، اما جای تأسف است که عده‌ای دزد، امنیت را از مردم گرفته‌اند.

معتمدی‌فر با بیان اینکه لوله تفنگ را باید به سمت اشرار گرفت نه به سمت خودی، گفت: خبرنگار جوان که می‌خواهد در این شهر زندگی کند به خاطر بیان حقایق و مشکلات او را تهدید به معرفی به بازرسی می‌کنند، در حالیکه بازرسی و اطلاعات را باید برای کشف معضلات و آسیب‌ها به درون شهرها و کوچه‌ها رها کنند.

وی با انتقاد از وضعیت موجود شهر میناب گفت: در دو موضوع شهرداری و نیروی انتظامی به خاطر وظیفه‌ای که بر دوش دارم بارها به مسئولان مواردی را متذکر شده‌ام.

وی گفت: از طرف مردم میناب خطاب به استاندار، فرمانده انتظامی استان و فرماندار می‌گویم از نحوه عملکرد نیروی انتظامی در میناب گلایه داریم.

امام جمعه میناب گفت: مشکل نیروی انتظامی در میناب مشکل مدیریتی است و تنها با تغییر مدیریت حل می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول