اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

آموزش روستاییان خراسان‌شمالی با نگاه اقتصادی ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی گفت: آموزش روستاییان این استان با نگاه اقتصادی و تولید اقتصادی امسال ادامه خواهد یافت.

آموزش روستاییان خراسان‌شمالی با نگاه اقتصادی ادامه می‌یابد

ابوطالب شفقت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به برنامه آموزش روستاییان خراسان‌شمالی که از سال گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: ‌در سال تولید ملی نیز آموزش روستاییان استان به همان شکل و با سرعت بیشتری تداوم خواهد یافت.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تأثیر این دوره‌های آموزشی در توانمندسازی و ارتقای معیشت روستاییان افزود: دو تا سه شاخص است که باید در این زمینه اندازه‌گیری شود، یکی شاخص درآمد روستایی و دیگری شاخص هزینه روستاییان است.

شفقت تصریح کرد: اینکه چقدر برنامه آموزش روستاییان اثر داشته و به عنوان تولید ملی موثر بوده است، زمان می‌خواهد.

وی اظهار داشت:‌ آموزش روستاییان و کسب آموزش‌های لازم از سوی ساکنان در روستاها یک بحث فرهنگی بوده که به سپری شدن زمان نیاز دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی با بیان اینکه به معاونت برنامه‌ریزی استان ابلاغ شده تا شاخص‌های درآمدی مقایسه‌ای روستاییان استان را در سال 90 نسبت به سال 89 استخراج کنند، گفت:‌ اینکه مشخصاً بدانیم که چه مقدار آموزش‌های کشاورزی با افزایش درآمد روستاییان ارتباط داشته طبیعتاً نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: البته ما شاهد نشاط و شادابی در کشاورزان استان به‌ویژه باغداران انگور در سال‌های اخیر هستیم.

وی تصریح کرد:‌ زمانی که به استان آمدم، ظرفیت ذخیره‌سازی سردخانه‌های استان پنج هزار تن بود و حتی صاحب یکی از سردخانه‌های استان اصرار داشت که به کسی مجوز داده نشود چون مدعی بود که ذخیره سردخانه‌ها در آن مقطع خالی بود.

شفقت با بیان اینکه در سال‌های اخیر 15 هزار تن مجوز سردخانه جدید صادر شده است، گفت: هم‌اکنون حدود 17 هزار تن ظرفیت سردخانه برای نگهداری میوه‌های تولیدی داریم که به خاطر شرایط استان باز هم برای افزایش ظرفیت سردخانه متقاضی وجود دارد.

نیمی از جمعیت 843 هزار نفری خراسان‌شمالی در روستاهای این استان سکونت دارند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول