اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

لرستان آماده اجرای نظام آموزشی 3-3-6 است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: تغییر نظام آموزشی در سال آینده به نظام 3-3-6 از برنامه‌های اساسی و بنیادین حوزه تعلیم و تربیت استان لرستان است.

لرستان آماده اجرای نظام آموزشی 3-3-6 است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی ماکنعلی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به اینکه در استان لرستان 29 هزار فرهنگی و 350 هزار دانش‌آموز وجود دارد، گفت: در زمینه تغییر نظام آموزشی در سال آینده برنامه‌های تحول مفید و مؤثری در سطح آموزش و پرورش لرستان هم‌پای دیگر نقاط کشور در حال انجام است.

وی از آمادگی کامل لرستان برای اجرای این نظام آموزشی خبر داد و افزود: به همین منظور از سال تحصیلی آینده 25 هزار و 800 دانش‌آموز دوره پنجم ابتدایی به کلاس ششم وارد می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: از سال آینده دیگر تنها دو پایه راهنمایی در سطح استان لرستان تدریس می‌شود و قرار است آزمون مدارس خاص نیز در این سال‌ها صورت نگیرد.

ماکنعلی با بیان اینکه برای استقرار این نظام آموزشی به فضاهای فیزیکی و نیروهای آموزش‌دیده بیش‌تری نیاز داریم، گفت: در حال حاضر بحث تأمین فضا و آموزش فرهنگیان در دستور کار جدی آموزش و پرورش استان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در دوره ششم ابتدایی به دنبال تخصصی کردن دروس هستیم و در سال‌های اخیر موفقیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش در استان حاصل شده است.

وی در ادامه به مدارس قرآنی در لرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 343 مدرسه قرآنی در سطح لرستان وجود دارد.

ماکنعلی یادآور شد: در لرستان 135 مدرسه هوشمند در قالب 300 کلاس درس وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به هفته معلم در لرستان گفت: به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم از 528 معلم نمونه استان لرستان تجلیل می‌شوند.

ماکنعلی یادآور شد: به همین مناسبت از هشت معلم نمونه کشوری، 65 فرهنگی نمونه استانی و 455 معلم نمونه شهرستانی در لرستان تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به هر یک از معلمان نمونه کشوری مبلغ 10 میلیون ریال و سفر معنوی حج عمره مفرده، معلمان نمونه استانی مبلغ 5 میلیون ریال و فرهنگیان نمونه شهرستانی نیز مبلغ 3 میلیون ریال اهداء می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان معیار ارزشیابی و انتخاب معلمان نمونه را تجربه کاری، مدت فعالیت، نوآوری، خلاقیت و گرایش داشتن به سمت انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و داشتن سابقه ایثارگری عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ایجاد بستر فرهنگی لازم در مدارس در این خصوص توسط آموزش و پرورش استان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و اولیای آنان به استفاه از کالای ضروری از اولویت‌های آموزش و پرورش استان در سال جاری است که در این زمینه تجهیز هنرستان‌های استان امری ضروری است.

وی گفت: عملی شدن و توسعه و توازن رشته‌ها به ویژه در فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان در جهت رسیدن به اهداف برنامه توسعه و توجه به موضوع اشتغال است.

ماکنعلی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال 90 بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان تجهیزات برای واحدهای آموزشی لرستان خریداری شده است.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول