اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

برنامه‌ای برای تغییر شهردار نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: فعلاً هیچ تصمیمی برای تغییر شهردار نداریم چون شهردار هم‌اکنون با توجه به برنامه‌های مصوب شورا کار خود را دنبال می‌کند.

برنامه‌ای برای تغییر شهردار نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید احمد حسنی‌حلم عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت صحیح و بودجه کافی شهرداری‌ها موحب اقتدار شورا می‌شود، اظهار کرد: اگر مدیریت شهری مناسب باشد و شهرداری‌ها بتوانند خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند، راه برای شورا هموار شده و مردم را نسبت به دوره‌های بعدی شورا خوش‌بین می‌کند.

وی تصریح کرد: افرادی که برای شورا انتخاب می‌شوند باید افرادی صبور، بی‌باک، آزادمنش و بدون گرایش‌های سیاسی باشند تا شهر را در سطح کلان ببینند و اگر تصمیمی می‌گیرند بدون غرض‌ورزی و حزب‌گونه باشد چرا که شوراها بیش از سیاسی بودن باید اجرایی باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ارتباط با تغییر شهردار گفت: فعلاً هیچ تصمیمی در رابطه با تغییر شهردار نداریم و ضرورتی در آن احساس نمی‌شود چرا که شهردار هم‌اکنون با توجه به برنامه‌های مصوب شورا کار خود را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به فقر شهروندان حاشیه شهر ابراز داشت: این بحث همواره در حاشیه شهر بوده و خواهد بود چرا که این افراد از شهرهای دیگر به این مناطق مهاجرت کرده‌اند، اما با برنامه توانمندسازی مناطق حاشیه شهر این مشکلات کاهش می‌یابد.

حسنی‌حلم تصریح کرد: شورا و شهرداری در راستای ایجاد ساماندهی مناطق توانمندسازی از ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه شهر جلوگیری می‌کند و در راستای تحقق شهری زیبا و همسو با سیاست‌های دولت مردم خود باید حاشیه شهر را مدیریت کنند.

وی با اشاره به طرح مجتمع‌سازی در حاشیه شهر اذعان داشت: با کشاندن ساخت و ساز مسکن مهر به حاشیه شهر همدان می‌توان شهروندان این مناطق را خانه‌دار کرد و از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به اعتراض دکه‌داران بر مصوبات شورا و شهرداری اظهار کرد: اگر دکه‌های مطبوعاتی تنها اقدام به فروش روزنامه و نشریات کنند، مشکلی در ارائه هرگونه خدمات از سوی شورا و شهرداری وجود ندارد اما اگر دکه‌ها به فروش تنقلات و ... بپردازند، شهرداری تعهدی ندارد چرا که دیگر دکه‌ها،‌ مطبوعاتی نیستند.

وی در خصوص عدم تصمیم‌گیری برای دکه‌ها بدون حضور آنها نیز خاطرنشان کرد: قرار نیست که تصمیمات در حضور افراد باشد چرا که تصمیمات در سطح کلان کشور نیز بدون حضور افراد گرفته می‌شود و شورا دادگاه نیست که با حضور قاضی و متهم باشد.

حسنی‌حلم با اشاره به اینکه نباید نقاط ضعف و قوت مورد غفلت واقع شود، افزود: نقاط ضعف و قوت همواره و در هر زمانی وجود داشته، و نباید دوره‌ای را صرفاً ضعیف و یا مناسب ارزیابی کرد چرا که در آیین جوانمردی و مسلمانی چنین امری نادرست است.

وی در خصوص طرح تاکسی دوچرخه نیز بیان داشت: این طرح از سوی شورا مطرح شد اما از سوی شهرداری عملی نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: قرار بود پیاده‌راه آرامگاه بوعلی تا میدان امام تاکسی دوچرخه راه‌اندازی شود تا هم جاذبه گردشگری ایجاد کند و هم کسانی که مشکل تردد دارند، از این طرح استفاده کنند اما این طرح عملی نشد.

وی بیان داشت: پس از عملی نشدن این طرح خواستار استقرار چند تاکسی ون در پیاده راه آرامگاه بوعلی تا میدان امام شدیم اما متأسفانه این طرح نیز عملی نشد و شهرداری از کنار آن عبور کرده است.

حسنی حلم در پایان سخنان خود افزود: شورا باید در راستای عملیات اجرایی و مسائل عمرانی شهر ایفای نقش کند اما در این راستا نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان هستند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول