اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

عملکرد شورای شهر و شهرداری بوشهر مورد بازرسی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: از مسئولان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی می‎خواهیم عملکرد شورای شهر و شهرداری بوشهر را بررسی و بازرسی کنند.

عملکرد شورای شهر و شهرداری بوشهر مورد بازرسی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست با شورای اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری بوشهر به کانون رویکردهای سیاسی شکست‎خورده تبدیل شده و هزینه‎های زیادی از بیت‎المال صرف اجرای برنامه‎های خلاف عرف می‎کنند.

وی افزود: استان ولایتمدار بوشهر ریشه در تاریخ ایران دارد و امروز عده‎ای بی‎مسئولیت دارند جایگاه این استان را خراب می‎کنند اما مردم این حرکت‎های خلاف عرف را نمی‌‎پذیرند.

جهانبخش اضافه کرد: شورای اسلامی و شهرداری موظف است خدماتی را که شایسته این مردم است به آنان ارائه کنند و انصاف نیست در انجام وظایف خود اینگونه عمل کنند.

وی ادامه داد: بوشهر نیازمند زیباسازی، اجرای پروژه‎های عمرانی شهری و تغییر مبلمان شهری است و شهرداری به جای هزینه‎های آنچنانی و بیهوده و فشاری که بدنه شهرداری تحمیل کرده به شهر برسد.

استاندار بوشهر یادآور شد: دو سوم درآمد شهرداری‎ها صرف پرداخت حقوق کارکنان می‎شود این امر باعث شده نتوانند به وظایف ذاتی خود که عمران و زیباسازی است عمل کنند.

جهانبخش با بیان اینکه شوراها باید منشأ خدمات به مردم باشند تصریح کرد: درست است که سیاست ما عین دیانت ماست اما سیاسی شدن شوراها یک آفت بزرگ است و هر جا شوراها سیاسی شده‎اند نتوانسته‎اند به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی با اشاره به وفاق و همدلی موجود در شوراهای اسلامی کلان‎شهرها گفت: اختلافات در محیط‎های کوچک بیشتر است و در شورای عالی استان‎ها باید به سمتی برویم که رویکرد خدمتگزاری برای شوراها جلوه بیشتری پیدا کند.

جهانبخش افزود: در مورد عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر بوشهر واقعیت‎هایی عنوان کردیم که آنان در سایت‎های مختلف مطالبی نادرست نوشتند، بنای پاسخگویی به آنان را نداریم بلکه تکلیف خود می‏دانیم که مسائل و واقعیت‎ها را بیان کنیم.

وی بیان کرد: هنوز روی دیوارهای شهر شعارهای مرگ بر شاه و مرگ بر صدام که متعلق به دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است دیده می‎شود و برای پاکسازی آنها اقدامی نشده است.

استاندار بوشهر گفت: آستانه تحمل ما بالا است اما حق مردم بوشهر این نیست و مردم شورای شهر را برای آنچه امروز انجام می‏دهند انتخاب نکرده‎‏اند.

جهانبخش اظهار داشت: شهر بوشهر پیشانی استان است و با توجه به ظرفیت‎های استان همه باید برای زیباسازی شهر کمک کنند و مردم شایسته خدمات بزرگ هستند و امیدواریم بتوانیم وظایف خود را به نحو مطلوبی انجام دهیم.

وی یادآور شد: با توجه به تعامل خوبی که بین شورای اسلامی استان و دستگاه‎های اجرایی وجود دارد، از این فرصت فراهم شده در راستای توسعه استان بهترین بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی به عنوان نماینده مردم پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و بخش‎های متخلف است و امنای مردم محسوب می‏شوند و مردم اعضای شوراها را با امید توسعه و عمران شهر خود انتخاب می‎کنند.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول