اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال ایرادات گرفته شده به نسخه صفر دو پزشک خانواده

نسخه صفر دو پزشک خانواده بازنگری دوباره می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان گفت: نسخه صفر دو پزشک خانواده در حالی از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد که در حال حاضر در این وزارتخانه از سوی کارشناسان مربوط در حال بازنگری و تکمیل آن است.

نسخه صفر دو پزشک خانواده بازنگری دوباره می‌شود

مسعود جوانبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: نسخه صفر دو پزشک خانواده که مبنی بر اجرای آن در شهرهای بزرگ است، به دلیل ایرادات بسیاری که به آن گرفته شد، در حال حاضر در قالب نسخه جدید از سوی نمایندگان انجمن پزشکان عمومی به مسئولان وزارتخانه تحویل داده شد که در صورت موافقت با نام نسخه صفر سه اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: در نظر نگرفتن مباحث اقتصادی پزشکان خانواده، اختصاص ندادن بودجه‌ای برای مشاوره‌های تلفنی پزشکان با بیماران تا ساعت 23 و تحت پوشش قرار دادن جمعیت زیاد بیماران که برای هر پزشک نزدیک به 2 هزار و 500 بیمار را محسوب کردند، از اشکالات اصلی نسخه صفر دو پزشک خانواده است.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه بهتر بود برای هر پزشک یک هزار و 500 بیمار را تحت پوشش قرار می‌دادند، تصریح کرد: در نسخه 02 پزشک خانواده یک پرستار را در حالی برای رسیدگی به بیماران در نظر گرفتند که برای دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر تنها 700 هزار تومان حقوق احتساب کرده که هیچ پرستاری زیر بار این میزان هزینه برای یک شبانه‌روز نمی‌رود.

وی افزود: اعتبار طرح صفر دو پزشک خانواده در بودجه‌بندی وزارت بهداشت باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که حتی یک ماه تعویق هم نداشته باشد، زیرا از بیماران فرانشیزی دریافت نمی‌شود و اگر پول با تعویق واریز شود، پزشکی که تمام هزینه‌های مطب، منشی، آب، برق، گاز و حتی مستخدم را خود باید بپردازد به طور قطع با مشکل مواجه می‌شود.

جوانبخت با اشاره به اینکه ماهیت اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها با شهرها متفاوت است، ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده اگر چه در روستاها با مشکلات زیادی رو به رو بود اما هم‌چنان در حال پیاده شدن است.

وی اضافه کرد: تمام پزشکان در سه سطح یک، دو و سه درگیر طرح پزشک خانواده می‌شوند که در سطح اول پزشکان عمومی و در سطح دو آن متخصصان و در سطح سه فوق تخصصان وارد می‌شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان اصفهان تأکید کرد: در سال گذشته یک هزار و 750 تومان ویزیت برای هر بیمار در نظر گرفته شده است که امسال به طور قطع افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول