اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحلیلگر مسائل بین‏الملل:

پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران مشکوک است

خبرگزاری فارس: کارشناس سیاسی و تحلیلگر مسائل بین‏الملل گفت: با توجه به شرایط کنونی جهان و موضع ایران در روابط بین‏الملل، پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران مشکوک است.

پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران مشکوک است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی معصومی در جلسه صالحین بسیج امام موسی‌کاظم(ع) شاهرود اظهار داشت: اگر آمریکا خواهان ایجاد رابطه است، باید ابتدا گام‏های مؤثری برای از میان برداشتن دیوار بی‏اعتمادی موجود بردارد.

وی افزود: ماهیت مناسبات آمریکا با ایران همواره سلطه‏گرانه و استعماری بوده و ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هیچ وجه خواهان تداوم چنین مناسباتی نبوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: قطع رابطه میان ایران و آمریکا توسط واشنگتن به وقوع پیوست و دشمنی‏های آمریکا در طول 33 سال گذشته ادامه داشته است.

معصومی گفت: بنابراین مذاکره با آمریکا در چنین شرایطی فاقد هر گونه دستاورد مثبت خواهد بود و ثمری عاید ملت ایران نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‏ها می‏کوشند تا به دستاوردهایی که از طریق سیاست‏های دشمنانه، تهدیدآمیز، خشونت‏بار و براندازانه دست نیافتند، از طریق مذاکره دست بیابند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ایران در شرایط کنونی پرچمدار پایگاه اعتقادی مبارزه علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‏المللی بوده و سد محکمی در برابر ظلم ظالمان و ستمگران به مستضعفان جهان است.

معصومی بیان داشت: از آنجا که ملت‏های مظلوم دنیا به مواضع ایران در برابر آمریکا به دیده احترام می‏نگرند و آن را بخشی از مبارزه سراسری علیه استکبار جهانی می‏دانند، بنابراین پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران مشکوک است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد آمریکا در حالیکه بر شدت تحرکات خصمانه خود علیه ایران افزوده و حاضر به پذیرش خواسته‏های مشروع ملت ایران نیست، بیانگر سه هدف پنهان است.

این کارشناس مسائل سیاسی این اهداف را دیکته کردن مطالبات خود بر ایران، احیای مناسبات سلطه‏گرانه و سست کردن پایگاه اعتقادی جهاد و مبارزه علیه استکبار جهانی بیان کرد.

معصومی متذکر شد: القای سازش جمهوری اسلامی ایران با قدرت‏های سلطه‏گر موجب شکستن قبح مذاکره با آمریکا می‏شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف آن نیز القای این موضوع است که نیروهای انقلابی مبارزه‌کننده علیه استکبار نهایتاً چاره‏ای جز مذاکره و سازش با آمریکا ندارند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول