اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خبرداد:

آموزش کمک‌های اولیه روی سایت فوریت‌های پزشکی اصفهان

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: هم‌زمان با هفته‌ سلامت، مطالب آموزشی کمک‌های اولیه در قالب کلیپ‌های ویدئویی، فایل‌های صوتی و جزوات آموزشی بر روی پایگاه اینترنتی قابل رؤیت است.

آموزش کمک‌های اولیه روی سایت فوریت‌های پزشکی اصفهان

مرتضی قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه امروزه حوادث و مشکلات اورژانسی بخش بزرگی از موارد مرگ و ناتوانی را در جوامع بشری تشکیل داده است، اظهار داشت: شواهد نشان می‌دهد که شانس زنده ماندن و بازیابی سلامتی در بیمارانی که پیش از رسیدن به بیمارستان خدمات پزشکی مناسبی دریافت کرده‌اند، در مقایسه با بیمارانی که از چنین خدماتی برخوردار نبوده‌اند بیشتر است.

وی افزود: از آنجایی که در حوادث اورژانسی، رسیدن پرسنل مجرب به دلایل متعدد ممکن است با تأخیر همراه باشد، حضور به موقع افراد توانمند و آشنا با مباحث فوریت‌های پزشکی می‌تواند تأثیر بسزایی بر نجات بیمار آسیب‌دیده داشته باشد.

مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و نظر به اینکه هر ساله جان بسیاری از هم‌وطنان ما به دلیل آشنا نبودن مردم با اصول ساده‌ کمک‌های اولیه و احیاء در سوانح و حوادث از دست می‌رود و نیز با توجه به نقشی که ثانیه‌ها و دقایق در نجات جان انسان‌ها بازی می‌کنند، از سال 1386 طرح آموزش همگانی کمک‌های اولیه به عنوان اولویت آموزشی سلامت جامعه در نظر گرفته شد.

وی بیان داشت: اجرای عملیاتی طرح بسیج همگانی آموزش احیا (طرح بها) در سال‌های اخیر به منظور تحقق این اهداف صورت گرفته است و بر همین اساس نیروهای نظامی و انتظامی، امدادی (آتش‌نشانی و هلال‌احمر)، رانندگان حمل و نقل عمومی و مهمانداران هواپیما به عنوان اولویت اول این طرح مطرح شدند.

قادری ادامه داد: دانش‌آموزان، فرهنگیان، اصناف، کارگران، بسیجیان، دانشجویان، طلاب، ورزشکاران و زنان خانه‌دار از دیگر گروه‌های هدف در اولویت دوم و سوم این طرح هستند.

وی تأکید کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در سال 90 دوره‌های آموزشی طرح بها را برای 14 هزار و 723 نفر برگزار کرد که این عدد برابر با 58 هزار و 892 نفر ساعت آموزش بوده است.

مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه آمار آموزش‌های طرح بها در سال 90 در مقایسه با سال 89 با رشد 3 و نیم برابری مواجه بوده است، گفت: شهرستان اصفهان با آموزش 5 هزار و 363 نفر، شهرضا 2 هزار و 98 نفر و اردستان یک هزار و 405 نفر به ترتیب بیشترین آمار آموزش احیای قلبی ریوی را به اقشار مختلف جامعه به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال سازمان جهانی بهداشت «سالمندی و سلامت» است، یادآور شد: این مرکز مطالب آموزشی خود را برای استفاده‌ عموم مردم در قالب کلیپ‌های ویدئویی، فایل‌های صوتی و جزوات آموزشی بر روی پایگاه اینترنتی www.ems.mui.ac.ir قرار داده است، بنابراین شهروندان می‌توانند با مراجعه به این آدرس اینترنتی از مطالب آموزشی مذکور بهره‌مند شوند.

قادری با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان مطالب آموزشی احیاء و کمک‌های اولیه را از طریق برنامه‌ خانه و خانواده در رادیوی اصفهان در اختیار شهروندان قرار داد، افزود: اجرای طرح آموزش همگانی احیاء برای متقاضیان اخذ گواهی‌نامه رانندگی پایه یک در اصفهان برای نخستین بار در کشور، آموزش احیای قلبی ریوی به مهمانداران هواپیما و نیز آموزش آتش‌نشانان از اقدامات واحد آموزش مرکز فوریت‌های پزشکی در سال گذشته بود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول