اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش ‌و پرورش بجنورد در گفت‌و‌گو با فارس:

خبر سایت ایرنا از اساس کذب است؛ اصلا با ایرنا در مورد تعطیلی مدارس مصاحبه نکردم

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش بجنورد گفت: خبر سایت ایرنا از اساس کذب است، اصلا با ایرنا در مورد تعطیلی مدارس مصاحبه نکرده‌ام.

خبر سایت ایرنا از اساس کذب است؛ اصلا با ایرنا در مورد تعطیلی مدارس مصاحبه نکردم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، جمشید عین‌بیگی که اخیراً از سفر کربلای معلی بازگشته با رد شدید این مصاحبه با ایرنا، تاکید کرد: هر تصمیمی که مدیریت بحران خراسان شمالی در زمینه تعطیلی مدارس بگیرد، برای این اداره محترم و لازم‌الاجرا است.

وی که در عین ناباوری خبر سایت ایرنا را مطالعه کرده است، می‌گوید اصلاً چنین مصاحبه‌ای با ایرنا در مورد باز یا تعطیلی مدارس نداشتم و اساساً خبرنگاران ایرنا در این مورد تماسی با من نداشته‌اند.

به گزارش فارس، طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، تعطیلی مدارس، مسدود شدن راه‌ها و ... بسته به تصمیم مدیریت بحران بوده که اعضای مدیریت بحران خراسان‌شمالی نیز طی نشست فوق‌العاده، 24 اسفند را به خاطر شدت آلودگی هوا تعطیل اعلام کرد.

خبرگزاری فارس در خراسان‌شمالی در همان دقایق نخست علاوه بر پوشش آلودگی بی‌سابقه هوا، تعطیلی مدارس را نیز به نقل از مسئولان مرتبط مخابره کرد که سایت ایرنا بعد از چند ساعت اقدام به مخابره خبر آلودگی هوای بجنورد کرد.

این در حالی بود که ایرنا برای این نشست دعوت شده بود، لیکن در این نشست حضور نیافت.

این سایت در ساعت 16:8 دقیقه 26 اسفند پارسال و بعد از دو روز از انتشار خبر تعطیلی مدارس در خبرگزاری فارس در یک اقدام مغرضانه اقدام به تکذیب خبر تعطیلی مدارس که فارس به نقل از آموزش و پرورش بجنورد روی خروجی قرار داده بود کرد که این عملکرد ایرنا مورد انتقاد خبرنگاران استان نیز قرار گرفت.

تنظیم این خبر از سوی ایرنا به گونه‌ای بوده که هر خواننده‌ای، مغرضانه بودن خبر این سایت را تایید می‌کند.

این نخستین حرکت مغایر با اخلاق رسانه‌ای در خراسان‌شمالی بوده که توسط سایت ایرنا انجام شد و قطعاً اگر این رویه تکرار شود، خبرگزاری فارس اقدام به انتشار موارد متعددی از گاف‌های رسانه‌ای ایرنا که هفته گذشته نیز نمونه آن ارائه شد‌، خواهد نمود که این موضوع به سود فضای همدلی و مطلوب رسانه‌ای خراسان‌شمالی نخواهد بود.

ضمن آنکه خبرگزاری فارس در خراسان‌شمالی حق شکایت از‌ نمایندگی این سایت در خراسان‌شمالی ‌را به دلیل افترا برای خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول