اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیامدشت:

سران برخی کشورهای عربی در برابر تاریخ برای سکوت خود باید پاسخگو باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قیامدشت با اشاره به جنایت‌های آل سعود و آل خلیفه در بحرین و سکوت برخی سران کشورهای عربی گفت: سران برخی از کشورهای عربی یقینا به دلیل سکوت خود باید فردا در برابر تاریخ و مردم مظلوم دنیا باید پاسخگو باشند.

سران برخی کشورهای عربی در برابر تاریخ برای سکوت خود باید پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید داوود شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه قیامدشت پس از توصیه همگان به تقوای الهی ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) را تبریک گفت.

امام جمعه قیامدشت با اشاره به نقش مهم حضرت زینب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: صبر، تحمل و سخنان حضرت زینب کبری (س) در مجلس یزید سبب زنده نگاه داشتن قیام عاشورا شد.

وی در ادامه نتایج اجلاس اتحادیه عرب را موفق دانست و گفت: برگزاری اجلاس اتحادیه عرب نقطه مثبتی در ثبات و امنیت کشور عراق بود و علی رغم تصمیمات خوبی که در این اجلاس گرفته شد، اما در مورد مردم مظلوم بحرین عکس‌العملی نشان داده نشد. 

حجت‌الاسلام شاهچراغی تاکید کرد: اگر سران عرب انسانیت و تعصب عربی داشتند، نسبت به فجایع آل خلیفه و آل سعود در بحرین از خود واکنش نشان می‌دادند.

امام جمعه قیامدشت در ادامه جنایت‌های حکام سعودی در بحرین را مورد اشاره قرار داد و گفت: سران برخی از کشورهای عربی یقینا به دلیل سکوت خود باید فردا در برابر تاریخ و مردم مظلوم دنیا پاسخگو باشند.

وی در ادامه یوم‌الله 12 فروردین را سرآغاز شجره طیبه انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) با توجه به شناختی که از ملت بصیرت ایران اسلامی داشتند بر این باور بودند که باید انتخاب نوع نظام را به مردم واگذار کرد و در 12 فروردین این کار را عملیاتی کرده و مردم آگاه ایران با حضور 98.2 درصدی خود در این همه‌پرسی شرکت و به نظام جمهوری اسلامی رای دادند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه انقلاب اسلامی را الگوی ملت‌های مسلمان دانست و گفت: امروز ملت‌های آزاده جهان با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران بیداری اسلامی را رقم زده‌اند.

خطیب جمعه قیامدشت در پایان روز طبیعت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نشاط و شادمانی جزو دین است و در این روز باید طبیعت ما را به توحید خداوند و معاد راهنمایی کند و باید مراقبت کنیم که نشاط و شادمانی در این روز با گناه آلوده نشود.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول